شناسهٔ خبر: 10271 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حوزه دریایی در هفته ای که گذشت:

ورود ۱۱ شرکت کشتیرانی بزرگ دنیا به بندر شهید رجایی/دریافت پیشنهادهای سرمایه‌گذاری برای توسعه بنادر چابهار و شهید رجایی

کشتی باری اعلام ورود ۱۱ شرکت کشتیرانی بزرگ دنیا به بندر شهید رجایی، دریافت پیشنهادهای سرمایه‌گذاری برای توسعه بنادر چابهار و شهید رجایی و گزارش تخلیه و بارگیری در بنادر شهید باهنر و مجتمع بندری امام خمینی از اخبار مهم حوزه دریایی در هفته ای که گذشت بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رویدادها و اخبار حوزه دریایی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

محمد سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر دریانوردی

 

تاکنون ۱۱ شرکت کشتیرانی بزرگ دنیا وارد بندر شهید رجایی شده‌اند و اولین شرکت کشتیرانی اروپایی هم ماه آینده وارد این بندر می‌شود.

انعقاد قرارداد با خارجی‌ها برای ‌سرمایه‌ گذاری در بنادر ایران در حال بررسی است./پیشنهاد هایی مبنی بر سرمایه ‌گذاری در توسعه بندر شهید بهشتی چابهار و توسعه بندر شهید رجایی دریافت کرده ایم.

ابراهیم ایدنی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان 

 ۸۰ درصد لنج های تجاری مسیرهای دریایی شرق استان فعال هستند و مراودات تجاری با گشایش تعاملات با کشورهای خلیج فارس بیشتر شده است.

افزایش مراودات تجاری با گشایش تعاملات با کشورهای خلیج فارس در دستور کار قرار دارد/ظرفیت بنادر جاسک، سیریک و تیاب با اجرای طرح های توسعه به یک میلیون تن در سال افزایش می یابد

 با رفع تحریم های بندری و دریانوردی، کالاها از طریق خطوط لاینر به صورت مستقیم وارد بزرگترین بندر تجاری ایران می شود/نخستین کشتی بزرگ خط مستقیم کانتینری تایوانی وارد بندرعباس شد.

با از سرگیری تردد مستقیم خطوط معتبر کشتیرانی جهان در بندر شهیدرجایی فاصله دستیابی به کالاها به میزان یک هفته کاهش می یابد.

محمد محسنی مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر

در بندر شهید باهنر از آغاز سال جاری تا ابتدای مردادماه بالغ بر ۷۳۰ هزار و ۴۲۴ تن کالای نفتی و غیرنفتی تخلیه و بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشته است./ از این میزان ۵۸۹ هزار و ۶۷۱ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۱۴۰ هزار و ۷۵۳ هزار تن به کالاهای نفتی اختصاص داشته است.

سعداله عبداللهی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان

بیش از یک میلیون و ۲۶۹ هزار و ۶۶۸ تن فرآورده های نفتی در سه ماهه نخست سال جاری از مجتمع بندری امام خمینی(ره) به کشورهای دیگر ترانزیت شده است.

حجم ترانزیت نفتی کشور در سه ماهه نخست سال جاری معادل یک میلیون و ۷۳۸ هزار و ۷۶۲ تن است که ۷۳درصد از این میزان از مرز خروجی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) ترانزیت شده که نشان دهنده جایگاه نخست منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)در ترانزیت فرآورده های نفتی کشور به شمار می رود.

نظر شما