شناسهٔ خبر: 102711 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون استاندار بوشهر:

حمل و نقل و راهداری دو رکن اصلی و محور توسعه همه جانبه هستند

مراسم هفته حمل و نقل ، رانندگان و راهداری معاون سیاسی،اجتماعی و امنیتی استانداری بوشهر گفت: حمل و نقل ، اعم از جاده‌ای ، هوایی و ریلی و راه و راهداری از ارکان اصلی توسعه همه جانبه در کشور هستند که باید به موازات هم به رشد و بالندگی برسند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(بوشهر)، ایرانی، معاون سیاسی،اجتماعی و امنیتی استانداری بوشهر اظهار داشت: حمل و نقل ، اعم از جاده ای ، هوایی و ریلی و راه و راهداری از ارکان اصلی توسعه همه جانبه در کشور هستند که باید به موازات هم  به رشد و بالندگی برسند.

 ایرانی روز شنبه به مناسبت هفته حمل و نقل،رانندگان و راهداری و در جمع فعالان صنعت حمل و نقل و راهداری و در آیین تجلیل از پیشکسوتان و ایثارگران این بخش افزود : در تمامی جوامع پیشرفته حمل و نقل و راه از مولفه ها و ارکان اصلی توسعه هستند و در ایران اسلامی بویژه استان بوشهر نیز این دو بخش زیربنایی با نقش آفرینی مثبت و سازنده نقش اساسی در توسعه استان داشته اند.

وی افزود : برابر آمار مسئولان حمل و نقل و راهداری استان در سال های اخیر تلاش‌ها و سرمایه گذاری های خوبی برای نوسازی ناوگان مسافربری استان و لجتسیک و ماشین آلات راهداری صورت گرفته و الحمدولله  وضعیت و سن هر دو ناوگان استان در کشور مناسب است .

معاون سیاسی ، اجتماعی و امنیتی استانداری بوشهر با قدردانی از تلاش بخش حمل و نقل و راهداری استان در جابجایی کالای اساسی و همچنین آماده سازی راهها برای تردد مردم و با اشاره به آیین تجلیل از فعالان بخش تصریح کرد : تجلیل از کسانی که راه رفت و آمد و زمینه ایمنی عبور و مرور مردم را  با عشق و علاقمندی ایمن و هموار می کنند و ظیفه ای دینی و شرعی است .

در این مراسم همچنین سید حمیدرضا علم مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده  ای استان با تبریک  هفته حمل و نقل ، رانندگان و راهداری وگرامی داشت یاد و خاطره شهدای بخش در دوران دفاع مقدس گفت: بخش راهداری و حمل و نقل جاده ای با عشق و علاقه وصف ناپذیر همواره در کنار مردم در تمامی عرصه های خدمت رسانی حاضراست و خدمت بی منت به مردم را وظیفه خود می داند.

وی با اشاره به خدمات بخش راهداری و حمل و نقل برای محرومیت زدایی از روستاهای استان بیان داشت: با اجرای طرح ابرار در استان و آسفالت راههای روستایی در حال  حاضر تنها راه روستایی ریز – سرچشمه در استان فاقد آسفالت است که با توجه به پیشرفت خوب آن بزودی جشن آسفالت همه راه‌های روستایی ، روستاهای بالای۵۰ خانوار استان برگزار می‌شود.

مدیرکل حمل و نقل و راهداری استان بوشهر با اشاره به اینکه تاکنون برای اجرای پروژه راههای  روستایی استان  ۲۱ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است افزود: در زمینه آسفالت راههای روستایی بالا۲۰ خانوار نیز پیشرفت خوبی حاصل شده و اکنون تنها ۱۰ روستا باقی مانده که  از راههای آسفالت برخوردار نیستند که تلاش می‌شود هر چه زودتر اجرایی شود.

علم اضافه کرد : طرح راهداری محوری نیز با هدف هم افزایی و بهره وری بیشتر با استفاده از نیروها و لجستیک راهداری با اولویت بندی محورهای پرتردد و شریانی در سطح ۴۵۰ کیلومتر از محورهای پرتردد و شریانی واقع در کریدور شمال به جنوب استان بوشهر انجام شد.

مدیرکل حمل و نقل و راهداری استان بوشهر همچنین گفت: در هشت ماه امسال با هدف تامین بموقع نهاده های دامی و کالای اساسی مورد نیاز مردم استان ۹۰ هزار تن کالای اساسی و نهاده دامی از بندر امام خمینی (ره) با سه هزار و ۸۰۰ دستگاه کامیون از جمله کامیون‌های راهداری به استان حمل و در محل های مورد نظر تخلیه شده است.

وی ادامه داد : افزون بر این در نیمه نخست سال جاری ۲ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی با ظرفیت ۶۰ هزار تن به بندر بوشهر وارد و بوسیله  ناوگان حمل و نقل عمومی به مقاصد درون و برون استانی جابه‌جا شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: در بخش مسافر نیز با وجود محدودیت های کرونایی و خطرات موجود ، خادمان مردم در بخش حمل و نقل مسافر استان علیرغم کاهش ۳۰ درصدی سفر و مسافرت با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی مسافران را به شهرهای دلخواه خود جابجا کردند.

گفتنی است در مراسم بزرگداشت هفته حمل و نقل ، رانندگان و راهداری استان از تعداد۵۰ نفر از ایثارگران ، پیشکسوتان و کارکنان راهداری و حمل و نقل با اهدا  لوح تقدیر قدردانی شد .