شناسهٔ خبر: 102729 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری استان خراسان جنوبی اعلام شد:

ضرورت توجه بیشتر به موضوع نگهداری راه های روستایی کشور

مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل و رانندگان 2 خراسان جنوبی.jpg در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری استان خراسان جنوبی، بر لزوم توجه مضاعف به موضوع نگهداری راه های روستایی کشور تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، قیاسی مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان در این مراسم ضمن تبریک هفته مذکور با اعلام این مطلب گفت:در مقایسه عملکرد ادارات استانی در زمینه نگهداری راه های روستایی با توجه به طول بسیار راه های استان خراسان جنوبی، این استان جزو استان های موفق است.

وی افزود: دغدغه مهم سازمان، بیشتر در زمینه نوسازی جاده ها است که نیازمند حدود 30 هزار میلیارد تومان اعتبار است.

مدیر کل دفتر نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان یادآور شد: در خصوص نگهداری راه های روستایی و فرعی نیز به حداقل 60 هزار میلیارد تومان نیاز است و با توجه به محدود بودن منابع دولتی، چاره ای جز رفتن به سمت درآمدهای پایدار نداریم.

قیاسی افزود: استان خراسان جنوبی جزو سه استان با طول راه های طولانی در زمینه راه روستایی و فرعی است که با توجه به سهم ترافیک سنگین، نیازمند اعتبارات ویژه برای نگهداری آنها است.

وی اظهار داشت: این استان در زمینه بازسازی روکش حفاظتی، اسلاری سیل و چیپ سیل موفق است و این روش های کم هزینه، روش های جدیدی هستند که در تمام دنیا در حال انجام است.

قیاسی تصریح کرد: براساس آمار موجود، حدود ۵۰ درصد از تصادفات استان خراسان جنوبی در راه های فرعی و روستایی روی می دهد و این امر، نیازمند توجه جدی و نگاه ویژه است.

سرهنگ رضایی رییس پلیس راه فرمانده انتظامی استان نیز در این مراسم با اشاره به این که ایمنی و ترافیک مقوله ای چند وجهی است و همه باید تلاش کنیم تا ایمنی ترافیک تامین شود، اظهار داشت:در ایام شیوع بیماری کرونا، رانندگان با همه سختی ها، همکاری لازم را با پلیس داشتند و به رغم افزایش چند برابری وسایل نقلیه و افزایش میزان تردد، همدلی و پای کار بودن نیروهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای موجب کاهش آمار تصادفات شده که لازم است این روند باز هم تداوم داشته باشد.

سرهنگ رضایی تاکید کرد:نزدیک به 28 درصد میزان تردد در جاده های استان مربوط به وسایل نقلیه سنگین است که در مسیر طولانی و دوطرفه خطرات زیادی به همراه دارد.

وی افزود: رانندگان در زمینه ایمنی جاده ای می توانند بسیار کمک کننده باشند تا میزان حوادث کاهش یابد.

رییس پلیس راه فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی یادآوری شد:نیمی از تصادفات جاده ای استان در راه های روستایی و فرعی روی می دهد و لازم است تا توجه ویژه ای به شناسایی، آشکارسازی و رفع نقاط پر حادثه شود.

جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان جنوبی نیز با تبریک هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری گفت:در ابتدای سال، با توجه به ضرورت حمل کالاهای اساسی و لزوم تخلیه بنادر، شاغلان بخش حمل و نقل کالا به رغم همه مشکلات، با تمام توان و تلاش سعی کردند در استان در این خصوص کمبودی احساس نشود.

وی افزود:پیمانکاران فعال در حوزه راهداری استان نیز با تمام مشکلات و مطالبات، هیچ کاری را تعطیل نکردند و پر توان ادامه دادند.

جلال زاده خاطر نشان کرد: همکاران راهداری استان نیز با تمام تلاش، خدمت به مردم را وظیفه خود می دانند و همچنان انجام وظیفه می کنند و این هفته برای قدردانی از فعالان این حوزها نام گذاری شده است.

/انتهای پیام