شناسهٔ خبر: 102733 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی خبر داد:

احداث ۱۱۰ نمازخانه بین راهی کشور به برکت نام امیرالمومنین (ع)

افتتاح نمازخانه خراسان جنوبی.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: طرح احداث ۱۱۰ نمازخانه بین راهی کشور به برکت نام امیرالمومنین (ع) به صورت واحد تهیه شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)، با حضور محمد حسین رضائی نماینده رئیس جمهور در امر اقامه نماز، داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز و مدیر عامل مجمع خیرین مسجدساز کشور و مهدیان معاونت برنامه‌ریزی نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز برگزار شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی در این مراسم گفت: طرح احداث ۱۱۰ نمازخانه بین راهی کشور به برکت نام امیرالمومنین (ع) به صورت واحد تهیه شده است.

جلال زاده ادامه داد:به منظور تحقق توسعه مراکز عبادی و رفاهی و خدمت رسانی به کاربران جاده ای، نمازخانه بین راهی کشور در شهرستان قاین و در زمینی به مساحت ۳۰۰ متر مربع و زیر بنای ۱۱۰ متر مربع توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای احداث شده است وبرای احداث این سه نمازخانه در استان 64 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

وی افزود: نمازخانه‌های بین راهی با بهره گیری از الگو‌ها و نماد‌های معماری ایرانی اسلامی طراحی شده اند.

جلال زاده تصریح کرد: سه نمازخانه بین راهی استان در محور های قاینبیرجند و طبساصفهان و دیهوک_ راور واقع شده که از امروز این نمازخانه ها قابل بهره‌برداری است و نمازخانه محور قاین _ بیرجند (گردنه خونیک) به نمایندگی از سه نمازخانه دیگر افتتاح شد.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی نیز در این مراسم ضمن تسلیت ایام فاطمیه تصریح کرد: از اداره کل راهداری استان بابات پیگیری احداث و نگهداری و نظارت بر نمازخانه های بین راهی قدردان هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین کمیلی، با اشاره به اینکه امیداریم همه ما بتوانیم جزء اقامه کنندگان و مروجین نماز باشیم ادامه داد: با پیگیری های مدیر کل راهداری استان در آینده نیز شاهد افتتاح بیشتر نمازخانه ها در استان باشیم.

این مراسم در استان با حضور مشاور استاندار خراسان جنوبی، رئیس ستاد اقامه نماز استان، فرمانده پلیس راه فرماندهی انتظامی استان ، فرماندار قاین، امام جمعه شهرستان قاین و تعدادی از  مدیران ستادی و شهرستانی برگزار شد.