شناسهٔ خبر: 102760 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

افزایش غلظت آلایند‌ه‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت/ورود ۲ سامانه بارشی جدید طی روزهای آینده به کشور

آلودگی هوا کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام جوی آرام برای امروز در بیشتر مناطق کشور از افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۷ دی و روزهای آتی تشریح کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در بیشتر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی شده است که این شرایط همراه با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت است.

گودرزی ادامه داد: فردا سامانه بارشی از سمت جنوب وارد کشور می‌شود و در خوزستان، بوشهر، فارس، هرمزگان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب کرمان و جزایر واقع در خلیج‌فارس و تنگه‌هرمز، بارندگی، رعدو برق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد. بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بلندی‌های فارس و کرمان به شکل برف است.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: پنجشنبه علاوه بر این مناطق در استان‌های یزد، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، اصفهان، لرستان و ایلام بارش پیش‌بینی شده است که شدت بارش‌ها در فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و نیمه جنوبی خوزستان است.

وی گفت: مجددا سامانه بارشی جدید شنبه از جنوب وارد کشور می‌شود و بارندگی‌ها در آن مناطق آغاز خواهد شد. تهران نیز آسمانی صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی دارد. بیشینه دمای امروز پایتخت به ۹ درجه بالای صفر می‌رسد.

گودرزی ادامه داد: سردترین ایستگاه کشور سراب با دمای منفی ۱۹ درجه و منطقه سرآباد در سیستان و بلوچستان و بندرعباس با دمای ۲۸ درجه بالای صفر گرم‌ترین منطقه ثبت شد.