شناسهٔ خبر: 10278 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جدول مهمترین خبرهای راه و شهرسازی در استان‌ها در هفته گذشته؛

سفر معاونان وزیر به سمنان، همدان و گلستان/ پایان مسکن مهر کردستان تا سال آینده

یاسوج سفر معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی به سمنان و گلستان و قائم مقام وی در امور مسکن مهر به همدان از جمله مهم ترین اخبار استان ها در هفته گذشته به شما ر می رود.

جدول زیر خلاصه‌ای از عملکرد  ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های مختلف در هفته‌ای که گذشت،است.

مهمترین اخبار استان ها در هفته گذشته

نام استان

وزیر راه وشهرسازی در نشستی با استاندار و مدیر کل راه وشهرسازی کهگیلویه وبویر احمد که در ساختمان وزارتخانه تشکیل شد ، مشکلات راهی ، شهرسازی و مسکن استان را بررسی و راهکارهایی ارائه داد.

کهگیلویه و بویر احمد

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان سمنان از ساخت و آسفالت اولیه ۱۵ هزار کیلومتر راه روستایی در کشور خبر داد.

سمنان

 مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از سفر قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر به این استان خبر داد و گفت: در این سفر از سایت‌های مسکن مهر شهرستان‌های فامنین، همدان و ملایر بازدید شد و مشکلات و روند پیشرفت پروژه‌ها از نزدیک مورد بررسی قرار داده شد.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان از بهره برداری ۳۶ کیلومتر راه و اجرای عملیات بهسازی و آسفالت ۶۰ کیلومتر راه روستایی در یک سال گذشته در استان خبر داد.

همدان

رئیس اتاق بازرگانی ،صنایع و معادن و کشاورزی استان خراسان شمالی از احداث یک خط راه آهن مستقیم از ایران به ترکمنستان خبر داده و گفت: در این پروژه ها از جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و مشارکت آنان در حوزه های حمل بار و توسعه حمل ونقلی نیز بهره مند خواهیم شد.

خراسان شمالی

معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی در حاشیه برگزاری "دومین جلسه ستاد ملی بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محله‌های هدف احیاء، بهسازی و نوسازی شهری " از بررسی وضعیت تشکیل سازمان فرابخشی و اجرایی حاشیه شهر مشهد که در سفر استانی سال گذشته دولت یازدهم به خراسان رضوی مصوب شده بود در کمیته‌های زیرمجموعه هیئت دولت خبر داد.

 

خراسان رضوی

مدير كل بنادر و دريانوردي استان مازندران از امضاي قرارداد با شركت زرماكارون به منظور احداث سيلوي غلات در منطقه ويژه اقتصادي بندر نوشهر خبر داد .

مازندران

به گزارش مرکز لرزه نگاری زمین لرزه‌ای با شدت ۵.۵ ریشتر راس ساعت ۱۴ و ۳۶ دقیقه روز نهم مرداد دهستان سیرچ از توابع بخش شهداد شهرستان کرمان را تکان داد.

کرمان

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) اعلام کرد: این منطقه ویژه اقتصادی در سه ماهه نخست سال جاری موفق شد ۷۳ درصد از سهم ترانزیت خروجی فرآورده های نفتی کل کشور را به خود اختصاص دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از تهیه و موافقت وزیر راه و شهرسازی با احداث آزادراه اهواز – ایذه – دهدز – باغملک در استان پس از بررسی در جلسه هیات دولت خبر داد.

مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی خرمشهر از بازدید هیئت سرمایه گذار عراقی از این بندر به منظور رسیدگی به آخرین وضعیت سفرهای دریایی در حوزه مسافری و گردشگری و همچنین سفر هیئت آلمانی به این بندر خبر داد.

خوزستان

مدير ساختمان و مسكن راه و شهرسازی كردستان گفت: در كردستان ۴۰ هزار و ۸۰۰ واحد مسكن مهر وجود دارد كه اميدواريم تا پايان سال ۹۵ به پايان برسند.

کردستان

مدیر ساخت و توسعه راههای اداره راه و شهرسازی فارس از اجرای عملیات ساخت بزرگراه شیراز- فسا- داراب-گهکم به عنوان یکی از محورهای شریانی و پرتردد کشور در این استان خبر داد.

فارس

معاون راه‌هاي روستايي وزارت راه و شهرسازي در حاشيه بازديد از راه‌هاي روستايي استان گلستان از اختصاص مبلغ پنج هزار ميليارد ریال اعتبار براي ترميم راه‌هاي روستايي كشور در سال جاري خبر داد.

معاونت پشتيباني و امور حقوقي و مديركل امور قراردادها، حقوقي و املاك شركت عمران و بهسازي شهري ايران در سفر يك روزه به گلستان از طرح هاي در دست اجراي اين بخش در استان بازديد كرده و روند اجراي این طرح ها را مورد بررسي قرار دادند.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی گلستان از افتتاح و راه اندازی قطار ریل باس محور گرگان - اینچه‌برون به عنوان اولین قطار مسافربری به مرز ترکمنستان با حضور معاون اول رئیس جمهور در روز ۱۳ مردادماه استان خبر داد.

گلستان

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از تخلیه و بارگیری بالغ بر ۷۳۰ هزار تن کالای نفتی و غیرنفتی و همچنین افزایش ۴۸ درصدی صادرات محموله‌های غیرنفتی در این بندر در چهار ماهه نخست سال جاری خبر داد.

هرمزگان

مدير مسكن و ساختمان راه و شهرسازي استان كرمانشاه از آغاز عملیات احداث مجتمع تجاری مسکن مهر دولت آباد در آینده ای نزدیک خبر داد.

کرمانشاه

ئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی البرز از بررسی وضعیت سکونتگاه‌های غیر رسمی محمد شهر در این استان خبر داد و گفت: در صورت تصویب نهایی وضعیت این سکونتگاه‌ها در کمیسیون ماده پنج، عملیات نوسازی محلات تا سه ماه دیگر آغاز خواهد شد.

البرز

فاز دوم بهسازی و روکش آسفالت قطعه ۴ محور جاسک - میناب با حضور استاندار هرمزگان، مدیرکل راه و شهرسازی، جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان و معاونان استاندار به بهره برداری رسید.

هرمزگان

نظر شما