شناسهٔ خبر: 102805 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

فعالیت سامانه بارشی در غرب و جنوب‌غرب/هشدار برای سیلابی شدن مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر و لغزندگی جاده‌ها در استان‌های پربارش

آبگرفتگی معابر کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام فعالیت سامانه بارشی در غرب و جنوب‌غرب نسبت به سیلابی شدن مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر و لغزندگی جاده‌ها در استان‌های پربارش هشدار داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۸ دی و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای ۲۴ ساعت آینده سامانه بارشی در بخش‌هایی از جنوب‌غرب و غرب کشور فعال است. بر این اساس در لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، خوزستان، فارس، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان، بارش باران، گاهی رعدو برق و وزش باد و در ارتفاعات نیز بارش برف پیش‌بینی شده است.

گودرزی ادامه داد: پنجشنبه علاوه بر این مناطق در استان‌های خراسان جنوبی، اصفهان، یزد و برخی نقاط غرب کشور بارش رخ‌ می‌دهد. جمعه فعالیت سامانه بارشی در شرق هرمزگان، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان‌جنوبی، خراسان رضوی و شرق یزد خواهد بود. بعدازظهر جمعه سامانه بارشی بتدریج از شرق کشور خارج می‌شود.

وی توضیح داد: یکشنبه هفته آتی سامانه بارشی جدید از سمت جنوب‌غرب وارد کشور می‌شود و باز هم نیمه جنوبی کشور را در برمی‌گیرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: شدت بارش‌ها امروز در بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان و خوزستان پیش‌بینی شده است که این شرایط سبب آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و لغزندگی جاده‌ها در این مناطق خواهد شد.

وی افزود: آسمان تهران امروز کمی تا نیمه ابری همراه با غبار است که از جمعه از میزان غبار کم می‌شود. بیشنه دمای امروز پایتخت به ۸ درجه بالای صفر رسید.