شناسهٔ خبر: 102838 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

تامین تجهیزات بندری و دریایی با اتکا بر توان شرکت‌های دانش‌بنیان

بنادر مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با تاکید بر تامین تجهیزات بندری و دریایی با اتکا بر توان شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: سرمایه‌گذاران، شرکت‌های کشتیرانی، صاحبان کالا و اپراتورها، همگی شرکای تجاری بندر شهیدرجایی بوده و معتقدیم باید خدماتی مطلوب و مناسب به آنها ارایه شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا محمدی کرجی‌ران در نشست هم‌‍‌‌اندیشی، ارتقاء حمل و نقل و تجارت دریایی در بندر شهید رجایی، اظهارداشت: تمام تلاش و دغدغه مسوولان در سازمان بنادر جلوگیری از تحمیل هزینه‌های اضافی به خطوط کشتیرانی است تا سرمایه‌گذاران این بخش بدون چالش و با اطمینان خاطر فعالیت‌های اقتصادی خود را دنبال کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، توسعه زیرساخت‌ها و تقویت بنادر به تجهیزات روز را عاملی مهم درجهت ارتقای نرم عملیاتی، تقویت خدمات حمل و نقل دریایی دانست و افزود: شرایط متاثر از تحریم ها فرصتی است تا برای تامین تجهیزات استاندارد و استراتژیک از توان صنایع داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنیم.

وی بهره گیری از تجهیزات بندری پیشرفته از جمله مکنده و کشنده‌های استاندارد را یکی از راهبردهای ترسیم شده در بندر شهید رجایی عنوان کرد و ادامه داد: برای تحقق این هدف با تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان وارد مذاکره شده‌ایم.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی،محمدی کرجی‌ران خاطر نشان کرد: در تمامی مقاطع زمانی همراهی نمایندگان شرکت‌های کشتیرانی با سازمان بنادر بسیار سازنده و اثربخش بوده و یقینا برآیند حاصله از دیدگاه ها و نقطه نظرات فنی و کارشناسی در چنین جلساتی می تواند نقش راه و ترسیم کننده سیاست‌گذاری و راهبردهای پیش رو باشد.