شناسهٔ خبر: 102855 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سرپرست مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادهای وزارت راه و شهرسازی:

ظرفیت‌های سازمان مجری ساختمان‌ها در دولت و نهادهای تصمیم‌ساز تقویت شود/مصلای تهران تابلویی از ظرفیت عملیاتی سازمان مجری است

برگزاری مجمع عمومی طرحهای تملک دارایی های سرمایه ای سازمان مجری ساختمانها وتاسیسات دولتی وعمومی سرپرست مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادهای وزارت راه و شهرسازی ضمن تاکید بر تقویت ظرفیت‌های سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی ، مصلای تهران و ساخت بیمارستان را تابلویی از ظرفیت عملیاتی آن سازمان برشمرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهدی نورایی سرپرست مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادهای وزارت راه و شهرسازی امروز ۸ دی در جلسه مجمع عمومی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی گفت: لازم است آینده‌نگری در برنامه‌های سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در اولویت برنامه‌ها  قرار بگیرد.

سرپرست مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادهای وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: با وجود توانمندی سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در ساخت بیمارستان‌ها در سال ۱۳۹۷ وزارت بهداشت نظر هیات وزیران را جلب کرد و شرکت مادر تخصصی توسعه و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی را ایجاد کرد. بنابراین  به نظر می‌رسد در این حوزه باید برنامه‌ریزی کرد. زیرا بخش عمده‌ای از پروژه‌های سازمان مجری در حوزه بهداشت و درمانی است و این نکته حائز اهمیت باید مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده وزیر راه و شهرسازی در مجمع عمومی سازمان مجری افزود: طرح ویژه‌ای نیز که توسط سازمان مجری دنبال می‌شود، مصلی امام خمینی (ره) است که باید به پروژه‌ای ملی و نماد و الگوی قابل ارایه به جهان اسلام تبدیل شود. سازمان مجری توانسته در موضوع مصلی این پروژه را به نحو شایسته‌ای اجرا کند. در حال حاضر، انتظاری برای همه ایجاد شده است که این پروژه باید هر چه سریعتر به نتیجه برسد.

نورایی تصریح کرد: مصلای تهران تابلویی از ظرفیت عملیاتی سازمان مجری است که توان عملیاتی، درایت و توانمندی مدیران مجموعه سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات عمومی و دولتی را به نمایش می گذارد. طبیعتا برنامه‌ریزی برای به نتیجه رساندن این پروژه با فازبندی‌هایی که دارد می‌تواند خدمات سازمان را مشهودتر و کمک کند تا در مجموعه، نظام بیش از پیش رویکردی حمایتی برای تقویت سازمان شکل بگیرد.

وی یادآور شد: وقتی سازمان مجری با قدمت بسیار و توانمندی‌های بزرگ ایجاد شده است طبیعی است که گاهی به دلیل عدم اشراف و اطلاع کافی نسبت به ظرفیت‌های این مجموعه نهادهای موازی شکل بگیرد.

سرپرست مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادهای وزارت راه و شهرسازی بر مدیریت پروژه‌های سازمان مجری که محل درآمدهای آن سازمان نیز هست تاکید کرد و گفت: مدیریت پروژه‌های سازمان مجری بسیار حائز اهمیت است. در غیر این صورت با معضلات و چالش‌هایی مواجه خواهیم بود که برخی از سازمان‌ها نیز گریبانگیر آن هستند. در حالیکه چنانچه از قبل برنامه‌ریزی و چاره‌اندیشی برای این موضوع بشود، این امکان وجود دارد که سازمان را از وضعیت مطلوبی که باید برخودار باشد بهره‌مند کرد.  

نورایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تجربیاتش در برخی شرکت‌ها از جمله شرکت لوله‌سازی اهواز در انتقال نفت و گار و شرکت فولاد خراسان اشاره کرد و گفت: گاهی مدیری با درایت، توانمندی و با استفاده از ظرفیت کارشناسی یک شرکت ورشکسته را تبدیل به یک شرکت مولد و دارای ارزش افزوده و توانمند می‌کند.

وی تاکید کرد: هیات‌مدیره سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی حتما این توانمندی را دارد و گزارش‌های خوبی که از طرف این سازمان ارایه شد حتما به سمع و نظر  مقام عالی وزارت، تصمیم‌گیران در دولت و مجلس خواهد رسید که اینکار البته استمرار نیز خواهد داشت.

نورایی بر تقویت ظرفیت‌های سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی و ارایه آن به نهادهای تصمیم‌گیر تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا سیاست دولت را به سمت آوردن تمامی شرکت‌ها به عنوان زیرمجموعه سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی تقویت کنیم و باید در راستای این سیاست حرکت شود که روز به روز این سازمان تقویت شده و سازمان ها متکثر نشود. چه آنکه این متکثر شدنها هزینه های دولت را افزون می‌کند و باید از آن جلوگیری کنیم.