شناسهٔ خبر: 102856 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

ساخت ۲۳۷ پروژه بيمارستانی از بدو تأسيس سازمان مجری / پيشرفت فيزيكی ۸۰ درصدی پروژه ساخت مصلای بزرگ امام خمينی(ره) تهران

برگزاری مجمع عمومی طرحهای تملک دارایی های سرمایه ای سازمان مجری ساختمانها وتاسیسات دولتی وعمومی معاون وزير راه و شهرسازی با اشاره به عملكرد سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسيسات دولتی و عمومی، گفت: اين سازمان در بخش تأمين زيرساخت‌های عمرانی بخش درمانی كشور، ۲۳۷ بيمارستان را در سال‌های گذشته ساخته و تحويل وزارت بهداشت و درمان داده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی نبيان در نشست مجمع عمومی اين سازمان كه با حضور مهدی نورايی، سرپرست مركز امور مجامع وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، افزود: نتيجه همكاری مهندسان سازمان مجری با پيمانكاران و مشاوران كشور تأمين فضای لازم برای ۲۴ هزار و ۴۳۹ تخت بيمارستانی بوده است.

مديرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسيسات دولتی و عمومی ادامه داد: از زمانی كه شيوع كرونا در كشور آغاز شده تاكنون (۸ دی ۱۴۰۰) سيزده بيمارستان با مجموع ظرفيت دو هزار و ۴۹۸ تخت تكميل و به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي تحويل داده شده است.

معاون وزير راه و شهرسازی با اشاره به ۶۷ پروژه عمرانی سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسيسات دولتی و عمومی در سال ۱۴۰۰، اظهار كرد: از اين تعداد ۴۱ پروژه با ۶۷۰ هزار و ۵۴۰ مترمربع به ساخت بناهای درمانی اختصاص دارد كه حاكی از اهميت تأمين زيرساخت‌های عمرانی بخش بهداشت و درمان كشور است.

نبيان با بيان اينكه سازمان مجری در ساخت پروژه‌های ورزشگاهی نيز تجربه ويژه‌ای دارد كه ساخت ورزشگاه ۵۰ هزار نفری اهواز يكی از آنهاست، گفت: امسال نيز ۶ پروژه ورزشگاهی با ۱۴۳ هزار و ۲۶۰ مترمربع زيربنا در ميان پروژه‌های ورزشی سازمان مجری قرار داشت.

 مديرعامل سازمان مجري ساختمان‌ها و تأسيسات دولتی و عمومی افزود: در بخش تأمينی و تربيتی نيز ۱۰ پروژه با ۳۵۲ هزار و ۵۶۱ مترمربع زيربنا توسط اين سازمان ساخته خواهد شد.

به گزارش سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات عمومی و دولتی معاون وزير راه و شهرسازي به سابقه سازمان مجری در اجرای پروژه‌های ويژه نيز اشاره كرد و گفت: مصلای بزرگ امام‌خمينی(ره) تهران يكی از همين پروژه‌ها است كه سازمان مجری در اجرای فضايی به وسعت ۳۲۷ هزار مترمربع با سازه‌های پيچيده، ۸۰ درصد پيشرفت فيزيكی داشته است.

مديرعامل سازمان مجري ساختمان ها و تأسيسات دولتي و عمومي با بيان اينكه در سال ۱۴۰۰ بودجه سازمان مجري ساختمان‌ها و تأسيسات دولتی و عمومی از هزار و ۹۷۶ ميليارد تومان به دو هزار و ۸۷۶ ميليارد تومان افزايش يافت، افزود: تاكنون هزار و ۳۴۲ ميليارد تومان از بودجه در قالب اسناد خزانه و بخشی نيز به صورت نقدی تخصيص داده شده است.