شناسهٔ خبر: 102892 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

تکمیل آزادراه قم-راهجرد تا پایان دولت سیزدهم

سفر وزیر قم وزیر راه و شهرسازی از تکمیل آزادراه قم-راهجرد تا پایان دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در نخستین دقایق حضور خود در شهر قم،، مزار شهدای مدافع حرم در بهشت معصومه را زیارت کرد. قاسمی ضمن ذکر فاتحه برای شهدای مدافع حرم، با اهدای شاخه های گل بر مزار آن ها و گفت و گو با تنی چند از خانواده آنها، دلجویی کرد.

وی در ادامه سفر از پروژه احداث آزادراه کمربندی سردار شهید سلیمانی قم بازدید کرد و از روند اجرای این پروژه و تکمیل کریدور شمال به جنوب غربی مطلع شد.

وزیر راه و شهرسازی در جریان این بازدید و در جمع خبرنگاران گفت: در حوزه حمل‌ونقل احداث این آزادراه و راه آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان دو پروژه مهم استان قم به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: در حوزه راه، آزادراه قم-راهجرد هم کمربندی شهر قم و هم بخشی از کریدور اصلی بندر امام (ره) تا تهران و رشت است و بنابراین یکی از کریدورهای مهم آزادراهی کشور به شمار می‌رود. بر اساس برنامه‌ریزی سرمایه گذاری این پروژه به صورت مشترک بین وزارت راه‌وشهرسازی و بخش خصوصی انجام شده است.

قاسمی افزود: خوشبختانه این پروژه فعال شده و مشخصات بسیار خوبی نیز برای آن پیش‌بینی شده است. روسازی این آزادراه بر خلاف بسیاری دیگر از آزادراه‌های کشور بتن است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه احداث این آزادراه تا پایان دولت سیزدهم به اتمام خواهد رسید، گفت: فاز اول این آزادراه از قم تا راهجرد ۷۵ کیلومتر طول دارد و در حال احداث است. برای فاز دوم نیز که از راهجرد تا اراک ادامه خواهد یافت، سرمایه گذار مشخص شده و عملیات احداث آغاز شده است.

وی افزود: در مورد راه آهن تهران-قم-اصفهان نیز امروز جلساتی خواهیم داشت که بتوانیم این پروژه را سرعت دهیم.