شناسهٔ خبر: 102907 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش باران در نیمه جنوبی و شرقی کشور/ ورود سامانه بارشی جدید از ابتدای هفته

باران کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش باران در نیمه جنوبی کشور از ورود سامانه بارشی جدید از اول هفته خبر داد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۰ دی و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در جزایر خلیج فارس و تنگه هرمز و سواحل دریای عمان، جنوب فارس، بوشهر، هرمزگان کرمان، سیستان و بلوچستان خراسان‌های جنوبی و رضوی و شرق یزد بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده و در برخی نقاط غرب، جنوب غرب و مرکز کشور بارش پراکنده و در ارتفاعات بارش برف رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: روز شنبه در نوار جنوبی بارش خواهیم داشت. در جزایر تنگه هرمز و خلیج فارس، سواحل دریای عمان، نیمه جنوبی فارس، هرمزگان، کرمان و سیستان و لوچستان بارش‌ها در ساعات بعد از ظهر رخ داده و مناطقی از غرب، جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان های قزوین و زنجان، جنوب آذربایجان‌های غربی و شرقی و کردستان را هم در بر خواهد گرفت. بارش‌ها به شکل پراکنده و  ارتفاعات به شکل برف خواهد بود.

رفیعی گفت: روز یکشنبه نیز گسترده بارش‌ها به جز نوار شمالی به مناطق جنوبی نیز کشیده خواهد شد. بارش در روز یکشنبه در فارس، بوشهر، شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، غرب هرمزگان، جنوب کرمان و جزایر خلیج فارس شدت بیشتری خواهد داشت.  شدت بارش‌ها در این مناطق سبب جاری شدن روان آب و سیلابی شدن رودخانه‌ها خواهد شد. در مناطق کوهستانی و سردسیر نیز به دلیل بارش برف لغزندگی جاده‌ها محتمل است و مه گرفتگی سبب کاهش دید می‌شود. احتمال مسدود شدن جاده‌های کوهستانی نیز وجود دارد. 

وی افزود: روزهای شنبه و یکشنبه در مناطق ساحلی خزر دمای هوا گرم‌تر شده و روز دوشنبه با نفوذ جریانات شمالی مجددا شاهد کاهش نسبی دما خواهیم بود. آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان تا روز دوشنبه مواج و متلاطم است. هوای تهران و کرج نیز تا یکشنبه آلوده خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز آسمان تهران قسمتی ابری تا نیمه ابری و غبار آلود خواهد بود. حداکثر دمای تهران امروز ۱۱ درجه و حداقل دما نیز ۴ درجه سانتی گراد بالای صفر پیش‌بینی شده است.