شناسهٔ خبر: 102909 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

امضا شدن قرارداد اتصال راه‌آهن شلمچه-بصره/ راه‌اندازی مجدد قطار اکو در کریدور ریلی اسلام آباد-تهران-استانبول

قطار از اهم اخبار در حوزه حمل‌و نقل‎ ریلی در هفته‌ای که گذشت می‌توان به امضا شدن قرارداد اتصال راه‌آهن شلمچه-بصره و راه‌اندازی مجدد قطار اکو در کریدور ریلی اسلام آباد-تهران-استانبول اشاره داشت.

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

امضا شدن قرارداد اتصال راه‌آهن شلمچه-بصره

وزیر راه و شهرسازی با اعلام امضای توافق ایران و عراق برای اتصال خط آهن شلمچه-بصره از افزایش دو برابری پرواز بین دو کشور در توافق با رییس‌جمهوری عراق خبر داد.

راه‌اندازی مجدد قطار اکو در کریدور ریلی اسلام آباد-تهران-استانبول 

پس از ۱۲ سال، قطار باری اکو در کریدور ریلی اسلام آباد - تهران - استانبول، راه اندازی و وارد ایران شد.

توافقنامه احداث راه آهن شلمچه-بصره تکمیل کننده کریدور راه ابریشم

مجری طرح راه آهن شلمچه_بصره گفت: توافقنامه احداث راه آهن شلمچه-بصره تکمیل کننده کریدور راه ابریشم و اتصال دهنده شرق کشور به سواحل مدیترانه است.

آغاز عملیات اجرایی پروژه اتصال ریلی شلمچه – بصره بر اساس نقشه راه ایران و عراق 

معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی پروژه اتصال ریلی شلمچه – بصره بر اساس نقشه راه تفاهم شده بین مسئولان دو کشور ایران و عراق خبر داد و گفت: این پروژه آورده‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بسیاری برای مردم کشورمان به همراه خواهد داشت.

طلسم اجرایی شدن قطار کربلا شکسته شد 

سفر رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی به عراق و دیدارهای وی با وزیر حمل و نقل، نخست وزیر و رئیس جمهوری عراق شرایط را برای شکسته شدن طلسم اجرایی شدن قطار کربلا فراهم کرد و توافقنامه ای در جهت اجرای خط ریلی شلمچه- بصره امضاء شد.

اتصال خط‌ آهن ایران به عراق پس از ۲۰ سال اجرایی می‌‎شود 

سخنگوی دولت گفت: عملیات اجرایی توافق‌نامه اتصال راه‌آهن میان ایران و عراق که مدت ۲۰ سال بر زمین مانده بود در یک ماه آینده آغاز خواهد شد.