شناسهٔ خبر: 102917 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

وقوع بارش‌های سنگین از امروز تا روز دوشنبه در نیمه جنوبی کشور/بارش‌های پراکنده در بیشتر مناطق کشور بجز شمال غرب در روز دوشنبه

بارش باران شدید کارشناس سازمان هواشناسی از وقوع بارش‌های سنگین از امروز تا روز دوشنبه در نیمه جنوبی کشور خبر داد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز یازدهم دی و روزهای آینده اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه از امروز تا روز دوشنبه در نیمه جنوبی کشور شاهد وقوع بارش‌های سنگین هستیم، گفت: اوج این بارش‌ها امروز شنبه در هرمزگان و روز یکشنبه در بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، هرمزگان، کرمان، جنوب اصفهان خواهیم داشت.

وی همچنین پیش‌بینی کرد: روز دوشنبه در بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی و جنوب اصفهان بارش‌های سنگین همراه با رعد و برق و احتمالا ریزش تگرگ روی خواهد داد.

گودرزی با بیان اینکه امروز در هرمزگان و جنوب استان‌های بوشهر، فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان بارش باران و گاهی رعد و برق را داریم، افزود: ضمن اینکه امروز در برخی مناطق استان‌های واقع در ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، مرکزی و زاگرس مرکزی و همین‌طور در بخش‌هایی از شرق و غرب کشور شاهد بارش‌های پراکنده هستیم.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه روز یکشنبه گسترده بارش‌ها به تدریج کل کشور را در برمی‌گیرد بجز نوار شمالی کشور که دارای بارش‌های پراکنده هستند، سایر مناطق کشور بارش‌های خوبی دارند.

وی با بیان اینکه روز دوشنبه بیشتر مناطق کشور بجز شمال غرب دارای بارش‌های پراکنده هستند، تصریح کرد:شدت این بارش‌های برای نیمه جنوبی کشور بیشتر پیش‌بینی‌ می‌شود.

گودرزی در تکمیل توضیح خود اضافه کرد: برای یکشنبه و دوشنبه در مناطقی از سیستان و بلوچستان و کرمان وزش بادهای شدید و احتمالا خیزش گرد و خاک را خواهیم داشت؛ ضمن اینکه تا چند روز آینده آب‌های خلیج فارس مواج و طوفانی است.

وی با بیان اینکه امروز و فردا دمای هوا در استان‌های ساحلی خزر افزایش می‌یابد، گفت: از روز دوشنبه دمای هوا با نفوذ جریانات شمالی به طور محسوسی کاهش می‌یابد و دریای خزر نیز مواج می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین درباره وضعیت کیفی هوا در کشور نیز اعلام کرد: تا روز یکشنبه در تهران و کرج شاهد تشدید آلاینده‌های هوا هستیم، اما از روز دوشنبه با شروع بارش‌ها در استان‌های تهران و کرج، از میزان غبار کاسته می‌شود و شاهد هوای مطلوبی خواهیم بود.

وی همچنین آسمان امروز تهران را در برخی از ساعات دارای غبار محلی پیش‌بینی کرد و گفت: برای بعد از ظهر نیز افزایش ابر و هنگام شب بارش‌های پراکنده را در ارتفاعات استان داریم؛ همچنین فردا شب نیز شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بود، اما بیشترین بارش در روز دوشنبه روی می‌دهد که می‌تواند تمام آلاینده‌ها را از سطح شهر پاک کند.

به‌گفته گودرزی امروز صبح در ایستگاه سراب دمای کمینه ۱۹ درجه زیر صفر، ورزقان ۱۷ درجه زیر صفر و فرودگاه اردبیل و بستان آباد دمای ۱۳ درجه زیر صفر را داشتند که به ترتیب سردترین ایستگاه‌های کشور بودند.