شناسهٔ خبر: 102976 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

گزارش عملکرد اجرای قانون جهش تولید مسکن در فصل پاییز منتشر شد

تمدید مهلت ثبت نام نهضت ملی خراسان شمالی معاونت مسکن و ساختمان در گزارش در ۲۵ سرفصل عملکرد اجرای قانون جهش تولید مسکن با ذکر نام دستگاه های متولی و همکار با اهم اقدامات که انجام داده‌اند، را در فصل پاییز تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، این گزارش در راستای اجرای تکلیف پیش‌بینی شده در ماده ۱۹ قانون جهش تولید مسکن برای وزارت راه و شهرسازی مبنی بر انتشار عمومی گزارش عملکرد اجرای این قانون به شکل فصلی جهت استحضار عمومی تدوین شده است.

وزارت راه و شهرسازی به عنوان دستگاه متولی و همکار، مکلف به برآورد و اعلام نیاز سالانه مسکن کشور مستند به مطالعات طرح جامع مسکن در مناطق شهری و روستایی شد که در این خصوص وزارتخانه برآورد میزان نیاز ۴ ساله مسکن  کشور از سوی وزارت راه و شهرسازی و ابلاغ آن به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها و استانداران سراسر کشور جهت تامین اراضی و سایر اقدامات مورد نیاز را انجام داد.

مجموعه دولت به عنوان دستگاه متولی و همکار مکلف به برنامه‌ریزی و اقدام برای عرضه متوسط حداقل سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور طی چهار سال نخست اجرای قانون شد که در اینباره نیز مجموعه دولت چهار اقدام را عملیات کرد. این اقدامات شامل تدوین برنامه تولید مسکن در حوزه‌ها تامین زمین، تامین منابع مالی، تامین خدمات مورد نیاز، برآورد میزان نیاز ۴ ساله مسکن کشور از سوی وزارت راه و شهرسازی و ابلاغ آن به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها و استانداران سراسر کشور جهت تامین اراضی و سایر اقدامات موردنیاز، تامین اراضی در بالغ بر ۶۳۰ شهر کشور تاکنون از محل اراضی تحت تملک وزارت راه و شهرسازی و آغاز ثبت‌نام متقاضیان در این شهرها از تاریخ ۲۸ مهر ۱۴۰۰، و آغاز عملیات اجرایی احداث ۵۳۰ هزار واحد مسکونی در راستای این قانون است.

متن کامل گزارش را در اینجا ببینید.

برچسب‌ها: