شناسهٔ خبر: 102995 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از روند احداث بزرگراه زاهدان - بم

بزرگراه زاهدان- بم.jpg مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از روند احداث بزرگراه زاهدان- بم استان بازدید و از نزدیک در جریان پیشرفت فیزیکی این پروژه مهم راهسازی استان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، عطاءاله اکبری مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در بازدید از روند احداث بزرگراه زاهدان- بم اظهار داشت: طول کلی بزرگراه در دست احداث در محور مواصلاتی زاهدان- بم ۱۸۶ کیلومتر است که تاکنون در ۸۰ کیلومتر آن باند دوم به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: هم اینک ۲۲ کیلومتر بزرگراه در محور مواصلاتی زاهدان- بم توسط اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در دست احداث است که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سالجاری هفت کیلومتر آن زیر بار ترافیکی می رود.

 مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: مجموع راههای ارتباطی زیرپوشش این اداره کل ۷۵۰ کیلومتر است که تاکنون در این مسیرها ۳۴۰ کیلومتر بزرگراه به بهره برداری رسیده است.

اکبری افزود: همچنین در حال حاضر ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه و ۱۰ کیلومتر راه اصلی در محدوده زیرپوشش این اداره کل در ‌حال ساخت است.

وی با بیان اینکه بزرگراه‌ها شاهرگ توسعه و پیشرفت هر منطقه محسوب می‌شوند تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن سیستان و بلوچستان در مسیر ترانزیتی چابهار _میلک احداث بزرگراه ها ضمن تسهیل جابجایی کالا و مسافر در توسعه اقتصادی استان نیز بسیارتاثیرگذار خواهد بود.