شناسهٔ خبر: 103034 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مشاورعالی فرمانده کل قوا در بازدید از بندر شهید رجایی:

اتخاذ راهبرد دریا محور نقش تعیین‌کننده‌ای در سپهر اقتصادی و افزایش صادرات ایفا می‌کند

بازدید ریح صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در نیروهای مسلح گفت: اتخاذ راهبرد دریا محور نقش تعیین‌کننده‌ای در روند صادرات و ترانزیت کالا در پی خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، سردار سرلشکر یحیی رحیم صفوی در بازدید از بندر شهید رجایی به منظور تبیین نقش راهبردی بنادر و صنعت دریانوردی در گام دوم انقلاب اسلامی با اشاره به اعمال سخت‌ترین تحریم‌ها علیه ایران به ویژه در حوزه‌های دریایی، اظهار داشت: با توجه به موقعیت استراتژیک خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به عنوان  گذرگاه دریایی استراتژیک، اتخاذ راهبرد دریا محور نقش تعیین‌کننده‌ای در سپهر اقتصادی منطقه ایفا کرده و تاثیرات بسزایی در روند  صادرات و ترانزیت در پی خواهد داشت.

علیرضا محمدی‌کرجیران؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز با اشاره به وجود تحریم ها و شرایط متاثر از کرونا، تصریح کرد: به رغم وجود تحریم های ظالمانه نه تنها فعالیت جاری بنادر متوقف نشده بلکه طرح های توسعه ای حوزه دریایی و بندری کشور و استان هرمزگان با اتکا به دانش و توان فرزندان این مرز و بوم براساس برنامه زمانبندی درحال انجام و تحقق است.

گفتنی است؛ دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در نیروهای مسلح با همراهی ۲۵ نفر از اساتید و دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی از بخش‌های مختلف بندر شهیدرجایی بازدید کرد.

به گزارش  سازمان بنادر و دریانوردی، بندر شهید رجایی با ظرفیت جابجایی ۱۴۰ میلیون تن کالا و ۶  میلیون TEU کانتینر یکی از مبادی مهم تجاری کشور محسوب می شود که ۸۰ درصد از ترانزیت کالا را به تنهایی به خود اختصاص داده است.