شناسهٔ خبر: 103051 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

فعالیت سامانه بارشی، وزش باد و بارش در تمامی کشور/تندباد در جنوب‌شرق

وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام فعالیت سامانه بارشی در تمامی کشور از وقوع تندباد در جنوب‌شرق کشور خبر داد.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز سیزدهم دی و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امروز گستره فعالیت سامانه بارشی کل کشور را دربر می‌گیرد از بارش باران، وزش باد، رگبار و رعد و برق و تندباد در مناطق جنوبی و رگبار تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در مناطق سردسیر و ارتفاعات خبر داد.

نقشینه گفت: فردا تندباد در جنوب شرق کشور و وزش باد بسیار شدید در شرق استان کرمان پیش‌بینی شده است.

وی توضیح داد: شدت بارش‌ها امروز برای شرق هرمزگان، جنوب‌شرق کرمان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق خراسان‌رضوی خراسان جنوبی پیش‌بینی شده است. فردا در نیمه شرقی کشور سامانه بارشی فعال خواهد بود و شدت بارش‌های فردا برای نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان است.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: بعدازظهر فردا سامانه بارشی جدید از جنوب‌غرب وارد کشور می‌شود که سبب بارش برف و باران در مناطقی از شمال‌غرب و غرب خواهد شد. چهارشنبه نیز با شمالی شدن جریانات در سواحل دریای خزر، بارش‌ها در مناطق شمالی و شمال‌شرق کشور آغاز می‌شود.

به گفته نقشینه، چهارشنبه شدت بارش‌ها در مازندران است و پنجشنبه نیز شرق و جنوب‌شرق بارش باران دارند که گاهی می‌تواند با رعد و برق و تندباد همراه باشد.

نقشینه گفت: در سه روز آینده دریای‌عمان، خلیج‌فارس، تنگه‌هرمز و تا ظهر فردا دریای‌خزر، مواج و متلاطم پیش‌بینی شده است.

وی افزود: جمعه آسمان بیشتر مناطق کشور آفتابی است. بیشینه دمای امروز تهران ۹ و کمینه دمای شمیرانات یک درجه زیرصفر گزارش شده است.