شناسهٔ خبر: 103066 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در مراسم معارفه سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید مطرح شد:

شهرهای جدید فرصتی بالقوه در حوزه شهرسازی هستند/ ضرورت ایجاد محرک توسعه و ارتقای سطح اقتصاد شهری در مجموعه شهرهای‌جدید

جلسه مراسم تکریم معاون پیشین وزیر راه و شهرسازی و معارفه سرپرست جدید شرکت عمران شهرهای جدید با حضور اعضای هیئت‌مدیره و مدیران کل شرکت برگزار شد.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا جعفری سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در جلسه تکریم حبیب‌اله طاهرخانی مدیرعامل پیشین و معارفه خود که با حضور اعضای هیئت مدیره و مدیران کل شرکت در حوزه‌های مختلف برگزار شد ضمن قدرانی و تشکر از زحمات طاهرخانی در طول ۸ سال خدمت وی در مجموعه شهرهای جدید بیان کرد: با توجه به اقدامات و موفقیت‌های امروز شهرهای جدید برای من باعث افتخار است که این جایگاه را از آقای طاهرخانی تحویل می‌گیرم.

جعفری در ادامه با تأکید براینکه سرمایه انسانی هر سازمان به عنوان مهمترین رکن آن مجموعه به شمار می‌رود گفت: بدون شک افرادی که از این سرمایه برخوردار بوده‌اند موفق به انجام امور بزرگ و قابل توجهی نیز هستند. خوشبختانه کارنامه امروز شرکت عمران‌ شهرهای جدید کارنامه‌ای درخشان قابل و دفاع است که من نیز در ادامه تلاش می‌کنم موضوعات و موارد مطالعاتی که تا‌کنون به انجام رسانده‌ام را در این میدان وارد عرصه اجرایی کنم.

جعفری در ادامه شهرهای جدید را فرصتی بالقوه در حوزه شهرسازی دانست و افزود: ما نباید اجازه دهیم که پویایی و نشاط از زندگی مردم بیرون بیاید چراکه زنده بودن شهر نیز به همین مسئله بستگی دارد. اگر این پویایی در زندگی شهروندان دیده نشود قطعا نقطه مرگآن شهر فرا رسیده است.

وی در این خصوص ادامه داد: خوشبختانه رویکرد هویت بخشی و انسان محوری در مدیریت امروز مجموعه شهرهای جدید دیده می شودکه خود یک نقطه قوت به شمار می رود.

جعفری با بیان این نکته که شکل‌گیری زیست اسلامی در بستر شهرهای جدید نیز باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: با توجه به شرایط امروز در شهرهای جدید می‌توانیم از این شهرها در راستای الگوسازی برای شهرهای ایرانی – اسلامی،معماری و نمای شهری و همچنین شهرهای هوشمند استفاده کنیم که فرصت بسیار خوبی محسوب می‌شود.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه سخنان خود بیان کرد: امروز، این رسالت بزرگ بر عهده ما است که به گونه‌ای عمل کنیم تا اقدامات ما در این مقطع زمانی باعث افتخار آیندگان باشد، ما باید امروز به مرحله‌ای برسیم و بنایی را در شهرهای جدید احداث کنیم که در آینده از آن به عنوان بنای تاریخی یاد شود. باید از خلاقیت لازم در ادغام حوزه هوشمندسازی و احداث بنای تاریخی بهره برده و این چنین در الگوسازی شهری تحولی عظیم ایجاد کینم.

جعفری بحث اقتصاد شهری را نکته حائز اهمیت دیگری در مجموعه شهرهای جدید اعلام کرد و افزود: با توجه به ظرفیت شهرهای جدید و تأکیدهای وزیر راه و شهرسازی در مدیریت و بهره‌وری زمین در مجموعه کل کشور باید محرک توسعه را در شهرها تعریف  و در ادامه مسیر ضمن استفاده از تمامی ظرفیت‌ها ادعای محکمی در تولد کامل شهرها برای آیندگان داشته باشیم.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه نسل‌های آینده باید بدانند که مباحث توسعه پایدار شهری و محورهای تحول و پیشرفت در حوزه شهرسازی تنها یک شعار نیست گفت: یکی از مشکلات امروز این حوزه ایجاد تعامل و هماهنگی لازم بین دستگاه‌ها و سازمان‌های دارای نقش در عرصه شهری است که باید در مجموعه شهرهای جدید به آن توجه ویژه شود تا در نهایت ضمن تحقق برنامه‌های دولت،ثمره خدمت ما نیز برای مردم عزیزمان چیزی جز شیرین کامی نباشد.

وی همچنین تصریح کرد: ما باید از فرصت پیش‌روی خود در ظرفیت بالای موجود شهرهای جدید و روحیه انقلابی و جهادی دولت درپیشبرد اهدافمان استفاده کرده و در این مسیر گام برداریم.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود تخصص، تعهد و کارآمدی را از ویژگی‌های اصلی منابع انسانی در هر سازمان دانست و بیان کرد: آنچه در این مسیر برای همه ما بسیار مهم است فرصت محدود خدمت بوده که از پشت همین سنگرهای چوبی باید به بهترین نحو از آن استفاده کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان خاطرنشان کرد: بدون شک رمز ماندگاری شهدا و درجه قرب شهادت در عمل و تکلیف خلاصه میشود، اگر ما نیز همانند برادر گرامیمان جناب آقای طاهرخانی به خوبی به این تکلیف عمل کنیم در پایان از آن سربلند بیرون خواهیم آمدکه امید داریم برای ما در ادامه مسیر نیز به همین منوال باشد.

طاهرخانی نیر در این مراسم ضمن خوشامدگویی به سرپرست جدید و قدرانی از زحمات همکاران مجموعه شرکت عمران به ارائه گزارش مختصری از اقدامات انجام گرفته در شهرهای جدید طی ۴ سال گذشته پرداخت.

وی در طول سخنان خود آغاز محورهای عملیاتی جدیدی از جمله آماده‌سازی، محوطه‌سازی، اجرای زیرساخت‌های اجتماعی، احداث مراکز محلات به عنوان بسته‌های جذاب سرمایه‌گذاری و همچنین گسترش دسترسی‌های حمل‌و‌نقلی بین شهرهای جدید و شهرهای مادر را از جمله محورهای مهم در این مدت اعلام کرد و گفت: در این مدت با همفکری مجموعه مدیران شرکت اقداماتی جهت توسعه هرچهبیشتر خدمات روبنایی و زیربنایی که تا پیش از آن مورد توجه چندانی نبود، صورت گرفت که همواره تلاش می‌شد شرکت را از اجرای اقدامات صرف فیزیکی و کالبدی خارج کرده و وارد حوزه نرم‌افزاری نیز بکند. امید دارم که این مجموعه با حضور شما در ادامه مسیرنیز شاهد موفقیت‌های روز افزون و چشمگیری نیز باشد.