شناسهٔ خبر: 103068 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای تأمین مسکن استان عنوان شد:

سهمیه ابلاغی تولید مسکن استان ایلام طبق قانون جهش تولید مسکن در چهارسال آینده ۳۲۶۰۱ واحد است

جلسه شورای تامین مسکن استان ایلام.jpg مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام تولید مسکن درچشم انداز ۴ ساله استان را ۳۲۶۰۱ واحد عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام)، درجلسه شورای تأمین مسکن استان که به ریاست حسن بهرام نیا استاندار ایلام برگزار شد، مدیرکل راه و شهرسازی استان گزارش کاملی از آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن و چشم انداز قانون جهش تولید در استان ارائه کرد.

عبدالله بهادری گفت: تاكنون زمين لازم به ميزان ٤٩٣١٣٩٠ متر مربع ازمنابع موجود ، تغيير كاربري زمين هاي دولتي ،الحاق زمين هاي دولتي و ازمحل زمين مازاد دستگاهاي دولتي مطابق ماده ١٠ جهش توليد مسكن تأمين و يادر دست تأمين است .

وی افزود: تا کنون ۹/۱۵ هکتار زمین جهت احداث مسکن طرح اقدام ملی سطح استان واگذار شده ومراحل احداث بیش از ۱۴۰۰ واحدمسکونی توسط کارگزاریهاطبق تفاهمنامه های مختلف ازجمله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی( ره)، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ... اجرایی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی در ادامه خاطر نشان کرد: تاكنون ٢٢٨٨٨ نفر در ٥ مرحله ثبت نام كردند و ٤٨٦٧ نفر تعداد حائز شرايط اوليه بوده اند و ٣١٠٦  نفر تأييد نهائي شده اند، تعداد كل پروژه هاي نهضت ملي در استان تاكنون درقالب ٦٣ پروژه شروع ويا در حال مناقصه يا در مرحله صدور پروانه مي باشندکه تاكنون ١٨١٦ متقاضي وجه پرداخت و تعداد ١٧٨٨ نفر بالاي ٤٠ ميليون واريز كرده اند و پروژه به آنها تخصيص داده شده است علاوه براقدامات فوق تاكنون تفاهمنامه با سپاه ، بنياد شهيد و بهزيستي برای احداث مسکن ٨١٦ واحد منعقد شده است. بهادری ميزان تسهيلات به هر واحد در ايلام  را ٣٥٠ ميليون تومان ودر ساير شهرها۳۰۰ ميليون و آورده متقاضي براي هر واحد حدودأ ٣٠٠ تا ٣٥٠ ميليون تومان عنوان کرد و  افزود:  با توجه به اقدامات انجام شده خانواده هاي داراي شرايط لازم نگران نباشند  تعداد واحد به اندازه كافي در برنامه ديده شده وزمين تقريباً رايگان به اندازه كافي وجود دارد، در قانون جهش توليد مسكن براي سال اول اجراي طرح تسهيلات به مبلغ سه هزار وششصدميليارد ريال تسهيلات از طريق بانك هاي عامل در كشور تأمين شده وبراي سال هاي بعدي بانك ها موظف شدند ٢٠ در صدد منابع خود را به اين امراختصاص دهند.

حسن بهرام نیا استاندار ایلام در این جلسه گفت: شهر مانند بدن یک انسان است و نیاز به تنفس دارد لذا در احداث منازل مسکونی می بایست نگاه ما به معماری صحیح و مبحث زیبایی شناسی باشد.

وی افزود درتوسعه و ساخت مسکن می بایست بیشتر به بازسازی و نوسازی بافتهای فرسوده توجه گردد و طرح های تشویقی در این زمینه در اختیار مردم قرار گیرد.

استاندار ایلام از دیگر نکات مهم و اساسی در احداث مسکن قانون جهش تولید را توجه به بحث مکانیک خاک و آزمایش مستمر بتن دانست و نظارت دائمی از پروژه ها راخواستار شد.

بهرام نیا در ادامه از تلاشهای مدیرکل راه و شهرسازی استان به خاطرپی گیریهای فراوان طرح ها و برنامه ها و هم چنین تعامل و همکاری همه دستگاههای مرتبط در جهت تحقق جهش تولید مسکن در استان قدردانی کرد.