شناسهٔ خبر: 103083 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

انتشار کتاب «راهی به رهایی» با مشارکت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی

راهداری کتاب «راهی به رهایی» نگاهی دارد به نقش اداره کل راه و ترابری آذربایجان غربی در دفاع مقدس که توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ارومیه)، کتاب «راهی به رهایی» از مجموعه کتاب‌های حوزه دفاع مقدس است که تالیف آن توسط «حسین غفاری» انجام و به همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و با مشارکت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان غربی منتشر شده است.

کتاب «راهی به رهایی» که در ۳۳۶ صفحه و در قطع وزیری منتشر شده است، نگاهی دارد به به نقش اداره کل راه و ترابری آذربایجان غربی در دفاع مقدس که هم اکنون در مرکز کتابخانه اداره‌کل حفظ آثار استان در دسترس علاقه‌مندان به ادبیات دفاع مقدس قرار دارد.

در قسمتی از متن کتاب درباره نقش وزارت راه و شهرسازی در دفاع مقدس آمده است:

«۳۱ شهریور ۱۳۵۹ رژیم بعث عراق از طریق زمینی، هوایی و دریایی جنگ تمام عیار متجاوزانه خودش را علیه ایران آغاز کرد.وزارت راه و شهرسازی در آن زمان مرکب از وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی اولین دستگاهی بود که به صورت رسمی در مناطق عملیاتی اقدام به فعالیت کرد و از دولت این ماموریت را پذیرفت.

این وزارتخانه با توجه به برخورداری از نیروها و ماشین های مهندسی با حداکثر توان از همان روزهای ابتدایی وارد این کارزا شد تا دوشادوش رزمندگان نسبت به ترمیم پل های تخریب شده بابت انفجار و بمباران، احداث راه های دسترسی به مناطق عملیاتی، احداث خاک ریز برای حفظ جان رزمندگان، احداث بیمارستان صحرایی، مراکز اورژانسی و پاسگاه های مرزی اقدام کند.»

به گزارش دفاع پرس، کتاب «راهی به رهایی» یکی از کتب اسنادی برگزیده کشوری در سال ۱۴۰۰ است.