شناسهٔ خبر: 103122 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

وزش باد شدید و خیزش گرد‌وخاک در جنوب شرق و شرق کشور

گرد و خاک کارشناس سازمان هواشناسی از وزش باد شدید و خیزش گرد‌وخاک در جنوب شرق و شرق کشور خبر داد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز چهاردهم دی و روزهای آتی اعلام کرد و گفت: امروز در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی، کرمان و یزد بارش باران و رعدوبرق و وزش باد شدید و در مناطق مرتفع بارش برف رخ خواهد داد. همچنین در بخش‌هایی از مرکز شمال شرق و  ارتفاعات زاگرس مرکزی نیز بارش پراکنده باران و برف را خواهیم داشت. شدت بارش ها امروز در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان خواهد بود و روز چهارشنبه نیز با توجه به شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر استان‌های ساحلی خزر بارش باران و کاهش نسبی دما را تجربه خواهند کرد.

وی ادامه داد: همچنین با عبور موجی بر روی مناطق مرکز و ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی و شمال شرق و شرق کشور بارش باران و برف دور از انتظار نخواهد بود و در شمال غرب کشور نیز بارش به شکل پراکنده خواهد بود. این بارش‌ها با شدت کمتری در خراسان رضوی یزد و شرق استان هرمزگان  تجربه خواهد شد و در اواخر وقت پنجشنبه سامانه از کشور خارج می‌شود.

رفیعی گفت: روز جمعه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود، اما طی ۳ روز آینده در مناطقی از جنوب شرق و شرق کشور وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک رخ می‌دهد. آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان طی سه روز آینده مواج و متلاطم است. دریای خزر نیز این شرایط را در روز چهارشنبه خواهد داشت.

وی افزود: آسمان تهران امروز قسمتی ابری خواهد بود و گاهی نیز غبار محلی را تجربه می‌کند. حداکثر امروز دما ۱۰ و حداقل دما نیز به ۳ درجه بالای صفر خواهد رسید. امروز همچنین سردترین مرکز استان اردبیل با دمای ۱۰ درجه، ارومیه ۸ درجه و زنجان و تبریز با ۷ درجه زیر صفر و گرم‌ترین مرکز استان بندرعباس با دمای ۲۵ درجه بالای صفر بوده است. سردترین نقطه در کشور سراب در آذربایجان شرقی با دمای ۲۰ درجه زیر صفر و گرم‌ترین نقطه در کشور جزیره سیری با دمای حداکثر ۲۶ درجه بالای صفر بوده‌اند.