شناسهٔ خبر: 103141 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای طرح نهضت ملی مسکن انجام شد :

جلسه بررسی مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی ( ره) در قالب طرح نهضت ملی مسکن

 جنوب کرمان  جلسه کمیته اماد مدیر کل راه و شهرسازی جنوب کرمان از تامین مسکن مدد جویان کمیته امداد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در جنوب کرمان خبر داد. و گفت انعقاد تفاهم نامه انجام شده فی مابین وزارت راه و شهرسازی و کیته امداد امام خمینی (ره) این مهم به سرانجام خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری  راه و شهرسازی (جنوب کرمان ) ،محمد ساردویی مدیر کل راه و شهرسازی  جنوب کرمان در حاشیه جلسه ای که با حضور نمایندگان کمیته امداد امام خمینی ( ره )در محل اداره کل راه و شهرسازی انجام شد گفت : برای بهره مندی ازظرفیت های موجود و باهدف توامندسازی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای طرح نهضت ملی مسکن بین وزارت راه و شهرسازی و کیته امداد امام خمینی (ره) تفاهم نامه ای جهت بهره مندی مددجویان منعقد شده است که بر مبنای آن تامین ۳۶۰ هزار واحد مسکونی در ساسر کشور برای مددجویان تحت پوشش برنامه ریزی شده است.

وی در خصوص منابع مالی این طرح  اظهار داشت :پیگیری تامین منابع مالی جهت کمک بلاعوض برای احداث  واحد های مذکور و اولویت انتخاب خانوارهای مشمول دریافت کمک بلاعوض به تشخیص کمیته امداد امام خمینی (ره) می باشد. همچنین ارائه تسهیلات بانکی با توجه به توان مالی متقاضیان  و موقعیت واحد مسکونی خواهد بود . تسهیلات بهسازی ومقاوم سازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای شهر های زیر ۲۵ هزار نفر جمعت و روستاها در نظر گرفته شده وتسهیلات  بانکی موضوع قانون طرح جهش تولید و تامین مسکن نیز شامل مدد جویان خواهد شد . مابقی اعتبارات مورد نیاز برای احداث یا خرید مسکن  می تواند از طریق مشارکت مددجویان تحت پوشش ویا جلب مشارکت های مردمی و کمک های بلاعوض سایر نهاد های حمایتی کمیته امداد امام خمینی  ( ره) خواهد بود.

ساردویی بیان کرد : تعهدات کافی در تفاهم نامه  فی مابین کمیته امداد امام خمینی (ره) و وزارت راه وشهرسازی مشخص شده که هرکدام از طرفین باید در رفع مشکلات و موانع  پیش رو بتوانند کمک رسان مدد جویان باشند.

وی به دیگر اقدامات انجام شده اشاره کرد و گفت: کارگروهی متشکل از نمایند گان طرفین  دراداره کل راه و شهرسازی و کمیته امداد تشکیل شده که بر روند اجرای تفاهم نامه نظارت کافی خواهد داشت.