شناسهٔ خبر: 103173 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سابق سازمان ملی زمین و مسکن:

۶۵ هزار هکتار زمین در ۴ ماه گذشته تامین شده است/ درباره همکاری بانک‌ها در نهضت ملی مسکن نگران هستم

مهرآبادی مدیرعامل پیشین سازمان ملی زمین و مسکن ازتامین ۶۵ هزار هکتار زمین در ۴ ماه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احمد اصغری مهرآبادی، مدیرعامل پیشین سازمان ملی زمین و مسکن در مراسم تکریم خود و معارفه مدیرعامل جدید این سازمان، گفت: در یکسال اخیر، علی رغم همه مشکلاتی که بود، اقدامات بسیار بزرگی در حوزه مسکن انجام شد. در این مدت ۱۲۱ هزار هکتار زمین در تعامل با سازمان‌های ذی‌ربط تحصیل شد که معادل ۱۰ درصد کل زمین‌هایی است که در چهل سال گذشته تامین شده است. 

وی ادامه داد: در چهار ماه اخیر نیز ۶۵ هزار هکتار زمین تامین شده و این رقم در هیچ دوره ای سابقه نداشته است.  اکنون تنها ۴ ماه از آغاز دولت گذشته و کار بسیار زیادی در این دوره برای احداث مسکن انجام شده است. 

مهرآبادی با بیان اینکه بیشترین سهم را در احداث مسکن مهر سازمان ملی زمین و مسکن داشته و بیش از ۸۰۰ هزار واحد مسکونی توسط این سازمان احداث شده است، گفت:  باید در طراحی واحدهای جدید ایرادات مسکن مهر برطرف شود و به عنوان مثال، سرانه ها رعایت شود. همچنین باید برای افراد مستضعف و کم درآمد واحدهای مسکونی با متراژ کوچکتر طراحی شود که مردم بتوانند با بودجه خود صاحب خانه شوند.  

وی ادامه داد: در مورد همکاری بانک‌ها در نهضت ملی مسکن نگران هستنم، چراکه بانک‌های عامل به جز بانک مسکن، کم لطفی‌های زیادی در طرح‌های سابق مسکن داشته‌اند. امیدوارم با تدبیر وزیر بانک‌ها به میدان آمده و به پیشبرد نهضت ملی مسکن کمک کنند. در این طرح زمین به اندازه کافی تملیک شده و باقی آن نیز تامین خواهد شد. 

این مقام مسئول افزود: در این طرح فضا برای خودمالکین نیز فراهم شده که امیدواریم خودمالکین نیز با دریافت تسهیلات نسبت به ساخت مسکن اقدام کنند. 

مدیرعامل پیشین سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ۲۴۰ هزار واحد باقی مانده مسکن مهر مواردی است که فروش اقساطی نشده است. حدود ۱۰۰ هزار واحد نیز نیمه تمام باقی مانده که مشکل اصلی آن‌ها مالی است که بنا شده از تسهیلات نهضت ملی مسکن برای تکمیل آن‌ها استفاده شود. باقی واحدها بی متقاضی هستند یا مشکلات حقوقی دارند.