شناسهٔ خبر: 103201 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان خبر داد:

خسارت ۱۵۰میلیارد تومانی سیلاب به جاده های جنوب استان کرمان/بازگشایی مسیرهای قلعه گنج _فنوج و قلعه گنج- جاسک و رودبار- زهکلوت در جنوب استان کرمان

خسارت+راهداری+پل+باران معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان از خسارت ۱۵۰میلیارد تومانی سیلاب به جاده های جنوب استان کرمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهزسازی، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان از بازگشایی ۳ مسیر قلعه گنج _فنوج و قلعه گنج جاسک و رودبار زهکلوت در جنوب استان کرمان توسط عوامل راهداری خبر داد  و گفت :هم اکنون تردد در این محورها به روال عادی برگشته است و هم اکنون تمامی محورهای اصلی جنوب کرمان باز و تردد در آنها جریان دارد.

خسارت ۱۵۰ میلیارد توماتی سیلاب به جاده های جنوب استان کرمان در پی بارش باران

مجتبی رئیسی با اشاره به خسارت ۱۵۰ میلیارد توماتی سیلاب به جاده های جنوب استان کرمان در پی بارش باران گفت : در این سیلاب حجم زیادی از راه های روستایی، پلها و ابنیه فنی در محورهای اصلی و بین شهرستانی دچار خسارت شده اند که با توجه به گستردگی منطقه همچنان کارشناسان در حال جمع آوری اطلاعات و مشاهدات میدانی هستند.

وی  از ادامه روند فعالیت های ماشین آلات راهداری در مناطق سیل زده جنوب استان کرمان خبر داد و گفت:با توجه به حجم بارش‌ها که بیش از بارش یک سال آبی بوده است از فردا صبح کار تیغ زنی و مرمت اولیه راه های روستایی در جنوب کرمان آعاز خواهد شد.

ضروری تامین بموقع اعتبارات برای ساخت و احداث پلها و ابنیه خسارت دیده در مناطق سیل زده

معاون راهداری اداده کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان تامین بموقع اعتبارات برای ساخت و احداث پلها و ابنیه خسارت دیده در مناطق سیل زده را ضروری دانست و گفت :اقدامات اولیه برای ایجاد عبور و مرور ایمن خودوها در مناطق سیل زده انجام شده است و با حمل لوله و ایجاد پلهای موقت لوله ای مسیرهای آسیب دیده مرمت موقت شده است که بایستی با توجه به بارش های پیش رو اقدامات اساسی برای احداث پلها و ابنیه جدید لحاظ شود.

اصلاح ۱۸۰ دستگاه پل بحرانی در رابطه با آب شستگی در سال جاری

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان با اشاره به اقدامات نگهداری در حوزه ابنیه و پلها در جنوب کرمان گفت :با همت اداره ابنیه نگهداری راه های این اداره کل از ابتدای امسال ۱۸۰ دستگاه پل بحرانی در رابطه با آب شستگی اصلاح شدند و تعداد ۹۰ دستگاه پل بزرگ اجرای دریواسیون خاکی آن اجرایی شده است.

 وی از ساخت ۲۰ دستگاه آبنما، استحکام بخشی ۵ دستگاه پل، نصب ۴۰ عدد لوله جی آر پی، اجرای ۱۵۰ عدد باکس بتنی و تنقیه پل به تعداد ۷۸ دستگاه در حوزه راه های جنوب کرمان در ۷ ماه گذشته خبر داد که با توجه به این اقدامات پل ها در زمان بحران سیلاب تاب آوری بهتر و قابل قبولی را داشته و حجم خسارتها را تا حد زیادی زیادی کاهش داد.

رییسی اختصاص اعتبار برای رفع و کاهش آسیب ها به محور ارتباطی رودبار جنوب به ایرانشهر را خواستار شد و گفت : آنچه در توان و  مقدورات اعتباری این اداره کل بوده در این محور بجهت نگهداری انجام شده است اما  توجه ویژه ای به این محور برای کاهش هر چه بیشتر مخاطرات و خسارات احتمالی در حوزه اعتبارات نیاز است.