شناسهٔ خبر: 103208 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در شورای ساماندهی مبادلات مرزی:

ساماندهی زیرساخت‌های حمل‌ونقل در پایانه‌های مرزی جزو پروژه‌های اولویت‌دار و اثربخش در رفع عقب‌ماندگی

p همسو با تکمیل کریدور غرب کشور که پایانه مرزی بازرگان را به بندر امام خمینی(ره) متصل می‌کند، ساماندهی مبادی ورودی مرز با توجه به تحریم‌های ظالمانه و بهره‌مندی از موقعیت استراتژیکی استان در رأس برنامه‌های اجرایی قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سیدمحسن حمزه‌لو در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی که با حضور استاندار آذربایجان‌غربی به منظور  بررسی مسائل و تصمیم‌گیری در خصوص روانسازی مبادلات تجاری پایانه مرزی تمرچین برگزار شد، گفت:وجود یک‌هزار کیلومتر مرز مشترک و همجواری با کشورهای ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان، آذربایجان‌غربی را به دروازه ارتباط ایران با اروپا تبدیل کرده به شکلی که ٢۶ درصد صادرات و ۶٨ درصد واردات جاده‌ای از طریق پایانه‌های مرزی استان انجام می‌شود.

وی ادامه داد:برنامه افزایش ظرفیت ترافیکی و حمل و نقلی منتهی به مرز تمرچین از سه راهی حیدرآباد به عنوان محور انشعابی از کریدور غرب کشور شروع و پس از عبور از نقده و پیرانشهر به تمرچین ختم می‌شود. طول این محور ۷۰ کیلومتر بوده که برای افزایش ظرفیت‌های حمل و نقلی و ترانزیت اقتصادی چهار خطه کردن آن در دستور کار قرار گرفته است.

علاوه بر این، کنارگذر شهر پیرانشهر به طول ١۶ کیلومتر و ٨٠٠ متر از کنار پادگان شروع به سمت پایانه مرزی تمرچین ادامه دارد که ٣ کیلومتر از سمت تمرچین تکمیل شده و عملیات خاکبرداری در طول جاده به اتمام رسیده است.
در سفر اخیر معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور به شهر پیرانشهر اعلام شد که
اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای چهار خطه‌کردن مسیر دسترسی به مرز تمرچین پیش‌بینی شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی به همراه استاندار آذربایجان‌غربی و جمعی از مسئولان از بخش‌های مختلف پایانه مرزی تمرچین بازدید کردند. همچنین به مقام شامخ شهدای گمنام در محل یادمان شهدای تمرچین ادای احترام شد.