شناسهٔ خبر: 103219 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام:

پایگاه‌های جاده‌ای از اجزای ارتقا ایمنی راه‌ها محسوب می شوند

کمیسیون ایمنی راهها.jpg ششمین جلسه کمیسیون ایمنی راهها با حضور معاون عمرانی استانداری، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان و دیگر اعضا عضو کمیسیون در استانداری ایلام برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از راهداری ایلام؛ مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام در ششمین جلسه کمیسیون ایمنی راههای استان پدیده سرقت تابلو و علائم را از مشکلات مهمی دانست که امروزه با آن مواجه هستیم.

نورالله دلخواه اظهار داشت: تابلو و علائم جاده ای بلافاصله بعد از نصب سرقت می شوند و مشکلاتی را بوجود می آورند فراموش نکنیم اگر تابلوها و علائم راهنمایی در جاده ها نباشند آمار تصادفات به شدت بالا می رود.

وی گفت: هوشمندسازی و مدیریت هوشمند معابر و محورهای عبوری استان یک امری ضروری است و تحقق حداکثری این سیاست مسئولان را در نیل به هدف کاهش تصادفات یاری خواهد کرد.

وی افزود: توجه به ایمنی راهها  زمینه امنیت و رفاه حال شهروندان و مسافران را فراهم می کند تلاش شده تا با اقدامات مناسب،ایمنی راه ها افزیش یابد و عوامل خطر ساز را کاهش دهیم.

دلخواه به تاثیر حذف نقاط پر حادثه استان در کاهاش تصادفات اشاره کرد و گفت: ایمن سازی و تعریض محورهای مواصلاتی و اصلاح نقاط حادثه خیز اولویت اصلی این سازمان است که خط کشی،نصب تابلو و علائم، ایمن سازی نقاط پرتگاهی و ... در سطح جاده ها همواره انجام شده و یا در دستور کار قرار دارد.

در این جلسه به مصوبه شورای اقتصاد در خصوص افزایش عوارض حمل و نقل کالا بحث و تبادل نظر شد و مقرر شد دستگاههای مرتبط در این خصوص همکاری لازم را بعمل آورند.