شناسهٔ خبر: 103223 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری سیزدهمین جلسه کمیسیون ماده ۳

رئیس اداره ایمنی راه.JPG رئیس اداره ایمنی و حریم راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از برگزاری ۱۳ جلسه کمیسیون ماده ۳ در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سمنان، ابوالفضل نظری پس از برگزاری سیزدهمین جلسه کمیسیون ماده ۳ در توضیح این کمیسیون گفت: اجرای شبکه تاسیسات زیربنایی از قبیل خطوط آب، برق و گاز باید بعد از حریم راه در نوار اختصاصی تعیین شده‌ای انجام گیرد. در مواقعی شرکت های ارائه دهنده خدمات زیربنایی این امکان برایشان فراهم نیست و مجبورند قسمتی از حریم راه را استفاده نمایند لذا در این موارد خاص کمیسیونی با حضور مدیرکل راهداری، مدیرکل راه و شهرسازی، اداره ایمنی و حریم راه، اداره حقوقی و دیگر ادارات مرتبط برگزار می گردد که در مورد صلاحیت استفاده از حریم راه تصمیم گیری گردد.

رئیس اداره ایمنی و حریم راه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از برگزاری ۱۳ جلسه در نه ماهه سال جاری خبر داد و افزود: با توجه به تعداد درخواست ها جلسات کمیسیون بصورت ماهانه در یک یا دو نوبت  برگزار گردیده و طی این مدت  بالغ بر ۵۰ درخواست مورد بررسی و تصمیم قرار گرفته است .

نظری در پایان گفت : کاهش تلفات ناشی از سوانح جاده‌ای از اولویت‌های اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان در دهه های اخیر بوده است. لذا کماکان این موضوع جهت رفاه و امنیت عموم هموطنان در اولویت قرار دارد و در جلسات کمیسیون به عنوان یکی از راهبردهای اصلی مد نظر می باشد.