شناسهٔ خبر: 103234 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

پیش‌بینی امکان ثبت‌نام مجردان بالای ۲۳ سال برای مسکن

مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید وزیر راه و شهرسازی از امکان ثبت نام افراد مجرد ۲۳ سال به بالا در طرح جهش تولید مسکن خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سابق و‌سرپرست جدید شرکت عمران از امکان ثبت نام افراد مجرد ۲۳ سال به بالا در طرح جهش تولید مسکن خبر دادو گفت: با هدف تشویق و ترویج جوانان به ازدواج، امکان ثبت نام افراد مجرد ۲۳ سال به بالا در طرح جهش تولید مسکن فراهم شد.
وی با یادآوری اینکه بر اساس قانون قبلی، خانم‌های مجرد ۳۵ سال به بالا و آقایان مجرد بالای ۴۵ سال می توانند برای دریافت مسکن ثبت نام کنند، افزود: اکنون حداقل سن ثبت نام مجردان در این طرح ۲۳ سال پیش بینی شده است مشروط بر اینکه در هنگام تحویل واحد مسکونی متاهل شده باشند تا بتوانند از این مزیت بهره‌مند شوند.
قاسمی در پاسخ به این پرسش که اگر این افراد به هر دلیلی تا زمان تحویل مسکن موفق به ازدواج نشوند، تکلیف چه می شود، توضیح داد: کارشناسان از نظر حقوقی تغییرات و تصمیمات احتمالی برای این موضوع را پیش بینی کرده اند که ابلاغ شده است و به اطلاع مردم خواهد رسید.
وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره ۷۰۰ شهری که هنوز عملیاتی نشده اند اعلام کرد: حداکثر کمتر از دو هفته آینده این کار انجام خواهد شد.
وی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه چه شیوه‌ای برای ارزان‌سازی مسکن پیش‌بینی شده است، گفت: رایگان بودن زمین یکی از مزیت‌های قانون جهش تولید مسکن در راستای ارزانسازی خانه است؛ چراکه قیمت زمین معمولا در برخی نقاط چند برابر هزینه ساخت تمام می‌شود.
قاسمی، کاهش قیمت مالیات ساخت یک واحد مسکونی از ۴۰ میلیون تومان به یک میلیون تومان در قانون جهش تولید مسکن و همچنین اعمال تخفیف در هزینه‌های پروانه و نظام مهندسی را از دیگر ابزارهای کاهنده قیمت تمام شده مسکن بیان کرد.