شناسهٔ خبر: 103268 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

۱۷دی انجام شد؛

آغاز عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی در مشهد

قاسمی کلنگ زنی مسکن عملیات اجرایی طرح نهضت ملی جهش تولید مسکن روز جمعه با حضور رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در بافت فرسوده روستای "اسماعیل‌آباد" مشهد آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، عبدالمجید نژادصفوی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در آیین کلنگ‌زنی این طرح گفت: مجموعه ۴۴ هکتاری پروژه نوید از طرحهای نهضت ملی جهش تولید مسکن در منطقه حاشیه شهر مشهد (اسماعیل‌آباد) است که در آن چهار هزار واحد مسکونی با اولویت واگذاری به ایثارگران، خانواده شهدا و جوانان فاقد مسکن ساخته می شود.

نژادصفوی افزود: یکی از اهداف بزرگ دولت، تولید مسکن به منظور ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا و رفع کمبود آن بوده که قرار است در قالب طرح نهضت ملی جهش تولید مسکن چهار میلیون واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۵ در کشور ساخته شود.

وی بیان کرد: سهم خراسان رضوی از این طرح در ابتدا ۹۳ هزار واحد مسکونی بود که به ۱۰۰ هزار واحد افزایش یافت و تاکنون ۱۷۴ هزار متقاضی از این استان در طرح نهضت ملی جهش تولید مسکن شرکت کرده اند که بیشترین آنها مربوط به مشهد بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: برای بخشی از طرح نهضت ملی جهش تولید مسکن زمین به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار می گیرد اما ضمن پرداخت تسهیلات به متقاضیان از مشارکت مردم، بخش خصوصی، انبوه سازان و سازندگان مسکن برای اجرای این طرح بهره گرفته می شود.

نژادصفوی افزود: مجموعه ۴۴ هکتاری روستای اسماعیل آباد از سکونتگاه های غیررسمی و مناطق محروم شهر مشهد است که ۱۲ هکتار از زمین های آن به ساخت چهار هزار واحد مسکونی در بلوکها با ساختمانهای سه تا پنج طبقه طی چهار سال اختصاص می یابد و باقی این اراضی صرف ساخت مجمتع های خدماتی، تجاری و آموزشی خواهد شد.