شناسهٔ خبر: 103301 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در گردهمایی اعضای هسته‌های گزینش شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه‌وشهرسازی مطرح شد:

نقش بسیار مهم گزینش در افزایش سرمایه اجتماعی نظام اسلامی

داریوش امانی همزمان با پانزدهم دی سالروز صدور فرمان بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) در امر تشکیل نهاد گزینش، گردهمایی اعضای هسته‌های گزینش شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه‌وشهرسازی در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، در این گردهمایی جعفری دبیر هیئت مرکزی گزینش وزارت راه‌وشهرسازی تاکید کرد: بهبود معیارها و روزآمدی روش‌های گزینش منابع انسانی به منظور جذب نیروی توانمند متعهد و شایسته و پرهیز از تعیین نظریه‌ها و نگرش‌های سلیقه‌ای شاخصه‌های اصلی رویکرد گزینش در راستای گام دوم انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: در حوزه برنامه‌ریزی باید افراد صالح گزینش شوند چنان‌که در توسعه منابع انسانی جذب افراد صالح نه ‌تنها برای اقتصاد بلکه در تمام حوزه‌ها از جمله سیاست و فرهنگ جزء ضروریات است.

جعفری افزود: انتخاب و گزینش کارگزاران نظام، توجه به تعهد، تخصص و تسلط و همراهی آنها با دیدگاههای کلان نظام و مقام معظم رهبری دارای اهمیت ویژه‌ای است و گزینش صحیح، افزایش سرمایه اجتماعی نظام را به دنبال دارد.

گزینش صحیح، تجلی شخصیت‌هایی فرهیخته همچون شهید سلیمانی را در پی دارد

بر اساس این گزارش داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز طی سخنانی اظهار داشت: باید مکتب حاج قاسم سلیمانی و شهدا را درک و برای ارائه خدمت بی ادعا به مردم تلاش کنیم.

وی خاطر‌نشان کرد: تشخیص صحیح و گزینش نیروهای متعهد، تجلی شخصیت‌هایی فرهیخته همچون شهید سلیمانی را در پی دارد که به عنوان چهره‌ای منطقه‌ای و بین‌المللی و به عنوان اسوه مقاومت مطرح شد.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی افزود: امروز کارکنان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سازمانی فعالیت می‌کنند که خدمات متنوعی را به مردم ارائه می‌دهد و امیدواریم در مسیر شهیدان فعالیت کرده و عاقبت بخیر شویم.

هر کسی خود را خرج ولایت کند، بزرگ می‌شود

حجت الاسلام و المسلمین رضایی معاون آموزش هیئت عالی گزینش نیز در این گردهمایی تصریح کرد:

هر کسی که خود را خرج ولایت کرد، بزرگ شد چنان‌که حضرت زهرای اطهر (س) خود را خرج ولایت کرد و محور آفرینش شد. حاج قاسم سلیمانی هم اگر عزیز ملت شد، ثمره همین امر بود.

وی افزود: گزینشگران هم اگر خرج ولایت شوند، برکت و اثرگذاری در کارشان ایجاد می‌شود.

گزینش فعال، پویا و اثربخش، رکن پیشرفت سازمان‌هاست

در این گردهمایی هاشمی‌نیا سرپرست هیئت مرکزی گزینش وزارت راه‌وشهرسازی گفت: هدف هیئت مرکزی گزینش تحقق منویات مقام معظم رهبری و اجرای مفاد قانون گزینش و انجام اقدامات موثر است.

گزینش فعال، پویا و اثربخش، رکن پیشرفت سازمان‌هاست و با جذب افراد صالح، متعهد و توانمند و نظارت، هدایت و ایجاد وحدت رویه، نقش موثری در گزینش سرمایه‌های انسانی و در راستای گام دوم انقلاب اسلامی می‌تواند داشته باشد.

صادقی معاون هیئت عالی گزینش در گردهمایی اعضای هسته‌های گزینش شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه‌وشهرسازی نیز گفت: دلی لبریز از اخلاص، صفا و صمیمیت می‌تواند گزینش نیروهای خدمت‌‌رسان و انسان های بی توقع، بی تکلف را در پی داشته باشد که در خدمت نظام اسلامی باشند و با عشق و علاقه کار کنند.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، وی افزود: باتوجه به حجم بالای مخاطبان و مراجعان وزارت راه‌وشهر سازی و خدمت‌رسانی این وزارتخانه به عموم مردم، گزینش در این وزارتخانه از اهمیت شایانی برخوردار است.