شناسهٔ خبر: 103309 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری خبر داد:

طرح تفصیلی ۴ شهر سیستان و بلوچستان در دست تهیه است

مهدی میری.jpg سرپرست معاونت شهرسازی و معماری اداره‌ کل‌ راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: طرح تفصیلی ۴ شهر سیرکان، هیدوچ، جالق و نصرت آباد به منظور ساماندهی خدمات شهری توسط این اداره کل در حال تهیه و تدوین است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، سید مهدی میری سرپرست معاونت شهرسازی و معماری اداره‌ کل‌ راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: طرح تفصیلی ۴ شهر سیرکان، هیدوچ، جالق و نصرت آباد به منظور ساماندهی خدمات شهری توسط این اداره کل در حال تهیه و تدوین است.

وی با اشاره به اهمیت طرح تفصیلی اظهار داشت: طرح تفصیلی  بر اساس ضوابط و معیارهای طرح جامع شهر، چگونگی استفاده از اراضی محلات مختلف شهر و همچنین وضعیت شبکه عبور و مرور و میزان تراکم ساختمانی در آن اولویت بندی شده و به بهسازی و نوسازی و توسعه و رفع مشکلات شهر کمک می کند.

میری افزود: از مجموع ۲۵ شهر تحت پوشش این اداره کل ۱۳ شهر زاهدان، ادیمی، زابل، بنجار، مهرستان، دوست محمد، زهک، سوران، خاش، نوک آباد، محمدآباد، میرجاوه و سراوان دارای طرح تفصیلی مصوب هستند و طرح تفصیلی شهرهای سیرکان، هیدوچ، جالق و نصرت آباد نیز توسط این اداره کل در دست تهیه و تدوین است. 

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری اداره‌ کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت طرح جامع گفت: طرح جامع طرح بلند‌مدتی است که در آن نحوه استفاده از اراضی و منطقه‌بندی مربوط به حوزه‌های مسکونی، صنعتی، بازرگانی، اداری و کشاورزی، تأسیسات و تجهیزات و تسهیلات شهری و نیازمندی‌های عمومی شهری، خطوط کلی ارتباطی و محل پایانه‌ها و فرودگاه‌ها و سطوح لازم برای ایجاد تأسیسات و تجهیزات و تسهیلات عمومی مناطق و نوسازی، بهسازی و اولویت‌های مربوط به آن تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا تاکنون طرح جامع ۱۷ شهر تحت پوشش این اداره کل مصوب شده است و تهیه و تدوین طرح جامع سه شهر و  بازنگری طرح جامع دو شهر نیز توسط این اداره کل در حال انجام است.
میری تصریح کرد: بسیاری از طرح های جامع شهرهای استان در قالب افق ۱۰ ساله تدوین شده است که بعد از اتمام مدت طرح مورد بازنگری قرار می گیرد.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری اداره‌ کل‌ راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین دو شهر علی اکبر شهرستان هامون و گشت شهرستان سراوان نیز دارای طرح جامع و تفصیلی (توامان) مصوب هستند.