شناسهٔ خبر: 103332 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان:

۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل کمربندی غربی زاهدان مورد نیاز است

مهدی پارسی.jpg معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و ساخت ۱۴ کیلومتر از کمربندی غربی زاهدان مورد نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان) مهدی پارسی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و ساخت ۱۴ کیلومتر از کمربندی غربی زاهدان مورد نیاز است.

وی ادامه داد: طول کلی کمربندی غربی زاهدان ۲۶ کیلومتر است که بخش قابل توجهی از آن در محدوده شهرک های مسکونی واقع شده است که در این راستا عملیات ساخت قطعه یک آن به منظور کاهش بار ترافیکی و تصادفات رانندگی بطول ۱۴ کیلومتر از تیرماه سالجاری توسط این اداره کل مورد توجه قرار گرفت.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان افزود: قطعه یک کمربندی زاهدان در مدت ۶ ماهه اجرای آن از پیشرفت فیزیکی مطلوبی برخوردار بوده است و  همچنان به منظور تکمیل و ساخت آن ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی تصریح کرد: تلاش داریم در صورت تامین اعتبار و تخصیص قیر مورد نیاز قطعه یک این پروژه مهم راه سازی استان را در بازده زمانی ۲ سال تعیین شده آن تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

پارسی تاکید کرد: ساخت این کمربندی یکی از مهمترین نیازهای مرکز سیستان وبلوچستان است چرا که حجم قابل توجهی از ترددها وسائط حمل و نقل عمومی جاده‌ای استان به دلیل قرار داشتن در محور ترانزیتی چابهار _ میلک از مسیر زاهدان انجام می‌شود.