شناسهٔ خبر: 103334 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

رفع تصرف افزون بر ۳۴ هکتار اراضی ملی استان اصفهان

علیرضا قاری قران اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه اقدامات موثری در راستای حفاظت از اراضی ملی استان بعمل آمده است گفت: با اجرا آرا قضایی از ابتدای سال افزون بر ۳۴ هکتار اراضی ملی استان اصفهان از ید متصرفان خارج شد.

علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ اظهار کرد: با تلاش‌های بعمل آمده ضمن تشدید در حفاظت اراضی و پیشگیری از وقوع تصرفات، نسبت به اجرای احکام قضایی از اراضی ملی اقدام و به بیت‌المال بازگردانده شده است.  

 وی افزود: امسال ۴۰۹ رای قضایی به نفع دولت و بیت المال اخذ شده و ۵۵ مورد در راستای حفاظت از اراضی ملی و برخورد جدی با سودجویان و تخریب‌کنندگان اراضی دولتی اجرایی شد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: در طی اجرای این احکام قطعی قضایی ۳۴.۸ هکتار از این اراضی در سطح استان اصفهان از ید غیرقانونی متجاوزان خارج، رفع تصرف و به دولت اعاده شد.  

 وی خاطرنشان کرد: به موجب دست درازی به بیش از ۶ هزار و ۱۱ هکتار از اراضی دولتی، ۸۰ مورد طرح دعوی و پرونده حقوقی علیه اشخاص متخلف تشکیل شده است.  

قاری‌قرآن با اشاره به این که تجاوز به اراضی ملی، تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، هشدار داد: مردم عزیز استان اصفهان پیش از خرید و یا اقدام به ساخت و ساز بنا، از مراجع قانونی ذیصلاح استعلام بگیرند. چرا که تجاوز به اراضی ملی ضمن تشکیل پرونده‌های قضایی و تخریب بنا‌های احداثی، آن‌ها را متحمل زیان میکند.  

 وی در خصوص اراضی تحصیل شده در سطح استان اصفهان اذعان داشت: با تلاش‌های بعمل آمده در نیمه اول سالجاری ۳۴۱ هکتار اراضی ملی و موات داخل حریم استان تحصیل شده است.  

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: از دیگر اقداماتی که به منظور حفاظت از اراضی ملی استان انجام پذیرفته است اجرای طرح کاداستر با هدف رفع و کاهش تداخلات اراضی ملی با املاک شخصی و جلوگیری از جعل اسناد بوده است لذا در راستای اجرای دقیق قانون حدنگار ۴۵۵ سند دفترچه ای اراضی دولتی استان اصفهان به سند تک برگ تبدیل و ۷۵۰ صورتمجلس تفکیکی در سطح و طبقات اخذ شده است.