شناسهٔ خبر: 103343 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

ورود سامانه جدید بارشی از دوشنبه/ دریای خزر مواج و متلاطم است

باران کارشناس سازمان هواشناسی از حاکم شدن جوی آرام و پایدار در دو روز آینده برای بیشتر مناطق کشور خبر داد.

امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگارپایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز نوزدهم دی و روزهای آتی اعلام کرد.

نقشینه گفت: در دو روز آینده بیشتر مناطق کشور جوی پایدار را تجربه کرده و در شهرهای صنعتی و پرتردد این موضوع به  انباشت غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا منجر می‌شود. از بعد از ظهر فردا با ورود سامانه بارشی به نواحی غرب و شمال غرب افزایش ابر و به تدریج بارش برف و باران، گاهی رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود. این شرایط تا پیش از ظهر سه شنبه در این نواحی و بخش‌هایی از جنوب غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی تداوم خواهد داشت.

وی ادامه داد: از اواخر وقت چهارشنبه و پنجشنبه با ورود سامانه بارشی دیگری به نیمه غربی کشور، روی ارتفاعات زاگرس و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران و برف و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. پنجشنبه با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر برای سواحل دریای خزر بارش باران و وزش باد خواهیم داشت. دریای خزر امروز و پنجشنبه مواج و متلاطم است.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: آسمان تهران تا سه شنبه صاف تا قسمتی ابری و غبار آلود خواهد بود . بیشینه دمای تهران امروز ۱۱، فردا ۱۲ و سه شنبه و چهارشنبه ۱۵ و ۱۶ درجه پیش بینی شده است. کمینه دما نیز در مهرآباد ۳ درجه بالای صفر و در شمیرانات ۱ درجه زیر صفر خواهد بود.