شناسهٔ خبر: 103402 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

بازدید فنی بیش از ۲ هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای سیستان و بلوچستان

بازدید فنی بیش از 2300 دستگاه ناوگان حمل ونقل عمومی جاده ای سیستان و بلوچستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: کارشناسان اداره ایمنی و ترافیک این اداره کل به منظور ارتقای ایمنی جاده ای در ۹ ماهه سال جاری در قالب ۱۵۳ مانور از دو هزار و ۳۳۵ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی بازدید فنی داشتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، ایوب کرد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان اظهار کرد: همراه داشتن اقلام ایمنی، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی وسیله نقلیه، وضعیت صندلی‌ها، آج لاستیک، چراغ چشمک زن و مثلث احتیاط در این بازدید مورد بررسی کارشناسان این اداره کل قرار می گیرند تا مشکلات و تخلفات این حوزه به حداقل برسد.

وی همراه داشتن مدارک حمل و نقلی از جمله صورت وضعیت، بارنامه، کارت هوشمند ناوگان و راننده، کارت سلامت، معاینه فنی و کنترل مشخصات مندرج در سند حمل را از دیگر موارد مورد توجه کارشناسان این اداره کل در هنگام بازدید عنوان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه طرح کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی نقش بسزایی در کاهش تخلفات و افزایش ایمنی جاده ای دارد تصریح کرد: نتایج حاصل از بازدید ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای استانی در پایان جمع بندی و با شناسایی تخلفات موارد به کمیسیون ماده ۱۱, ۱۲ و ۱۴ استانی و کشوری ارجاع داده می شود تا پس از بررسی مطابق دستورالعمل ها رای لازم صادر شود.

کرد خاطر نشان کرد: بیش از ۱۰ هزار دستگاه ناوگان باری و مسافری فعال در سیستان و بلوچستان به هموطنان گرامی خدمات ارائه می دهند.