شناسهٔ خبر: 103403 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خبر داد:

امکان ثبت نام متقاضیان خودمالک زمین در سامانه نهضت ملی مسکن فراهم است

عطاء اله اکبری.jpeg مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: همچنان امکان دسترسی متقاضیان واجد شرایط دارای زمین (خود مالک) استان برای برخورداری از تسهیلات قانون نهضت ملی مسکن فراهم است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)،عطاءاله اکبری مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: همچنان امکان دسترسی متقاضیان واجد شرایط دارای زمین (خود مالک) استان برای برخورداری از تسهیلات قانون نهضت ملی مسکن از طریق سامانه https://saman.mrud.ir فراهم است.

وی اظهار داشت: بر این اساس هم استانی‌های گرامی در همه شهرهای سیستان و بلوچستان که دارای زمین بوده و برای آن پروانه ساختمان اخذ کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به سامانه مذکور و ثبت نام در آن از تسهیلات تعیین شده در طرح نهضت ملی مسکن شهر زاهدان ۳۵۰میلیون تومان و در سایر شهرهای استان ۳۰۰ میلیون تومان برخوردار شوند.

اکبری ادامه داد: متقاضیان مشمول می‌توانند برای ثبت نام در نهضت ملی مسکن در سایت ورود و با عنوان گزینه تسهیلات ساخت بافت فرسوده و گزینه تسهیلات ساخت خارج از بافت فرسوده که تعریف شده اقدام و از این  تسهیلات بهره‌مند شوند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مالکان این اراضی می‌توانند به ازای هر واحد به طور مجزا تسهیلات دریافت و در مرحله فروش اقساطی افراد مورد نظر را برای دریافت کارت اقساط و انجام قسط‌بندی به بانک عامل معرفی کنند.

اکبری با اشاره به مدارک مورد نیاز برای بهره‌مندی از این طرح گفت: سند مالکیت و پروانه ساختمان تنها مدارک مورد نیاز برای استفاده از این تسهیلات است.

وی تاکید کرد: افرادی که برای فروش اقساطی به بانک معرفی می‌شوند نیازی به دارا بودن شرایط ماده یک آیین‌نامه قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن ندارند.