شناسهٔ خبر: 103486 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تخصیص بیش از ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار به راه‌های خوزستان

صادق خلیلیان استاندار خوزستان استاندار خوزستان از تخصیص ۶۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای استانداردسازی راه های استان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خوزستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، صادق خلیلیان در هفتمین  جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی خوزستان که در سالن جلسات استانداری استان برگزار شد، با اشاره به سوانح رانندگی روزهای گذشته در محورهای خوزستان اظهار کرد: خوزستان ظرفیت های بزرگی در بنادر، حمل و نقل و صنعت و به تبع میزان تردد بالایی هم نسبت به دیگر استان ها دارد.

وی افزود: این استان در راستای ایفای وظایف و نقش ملی خود از جمله تأمین حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد نیاز کشور به کالاهای اساسی معبر و محل تردد ملی است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: خوزستان حتی محل ترددهای بین المللی برای کشورهای منطقه قفقاز، آسیای میانه، ترکیه و دیگر کشورهای همسایه ایران است و می توان گفت کارکرد جاده های این استان ملی بوده و خدمات آن به تمام نقاط کشور ارائه می شود، بنابراین کشور هم وظایفی در ابعاد مختلف از جمله راه نسبت به خوزستان دارد.

خلیلیان تأکید کرد: مسائل راه های خوزستان در سطح استانی پیگیری می شود ولی خواستار توجه ویژه مسئولان در سطح ملی هستیم.

وی ادامه داد: ۳۳ سال از جنگ ایران با عراق گذشته ولی راه های استان متناسب با گذر زمان توسعه پیدا نکرده است؛ در همین راستا می توان اشاره کرد که تنها ۱۷ درصد راه های استان از یکدیگر مجزا هستند اما مابقی در وضعیت مطلوبی قرار ندارند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه وقوع تصادفات چند روز اخیر خوزستان وظایف مسئولان را در سطح ملی سنگین تر می کند، گفت: در اولین پیگیری های مربوط به جاده های استان خوزستان ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خوزستان را برای استانداردسازی راه ها و عبور ایمن راه و مسافر درنظر گرفتیم.

خلیلیان یادآور شد: این اعتبار علاوه بر اعتبارات مصوب بودجه در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، توسط وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت به تدریج تخصیص پیدا می کنند.

استاندار خوزستان بیان کرد: هوشمندسازی جاده ها یک امر ضروری تلقی می شود، بنابراین ۱۰۳ دوربین کنترل سرعت در محورهای مختلف خوزستان یا نصب شده و یا در مرحله اخذ کد است؛ البته به تدریج تعداد سامانه های این استان را به تعداد سامانه مورد نیاز اعلامی از سوی کارشناسان راهور افزایش می دهیم.

/انتهای پیام