شناسهٔ خبر: 103489 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

امکان‌سنجی نصب سامانه‌های ITS در محورهای مواصلاتی استان سمنان

رئیس اداره مدیریت راه های اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان سمنان از امکان‌سنجی نصب سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور در دو محور مواصلاتی میامی-ری آباد و شاهرود-گرگان در محدوده استان سمنان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  محمدحسین فیروزجائیان رئیس اداره مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سمنان عنوان کرد: سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در محورهای مواصلاتی وظیفه کنترل سرعت وسایل نقلیه را دارد که باعث کاهش تخلفات رانندگی می شود و این موضوع سبب می‌شود که ما افزایش ایمنی عبور و مرور و کاهش تصادفات و تخلفات رانندگی را داشته باشیم.

رئیس اداره مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سمنان گفت: ثبت همزمان سرعت لحظه‌ای و پلاک خودروهای عبوری، شناسایی و برداشت پلاک خودروهای متخلف به ارسال اطلاعات به پلیس راه راهور ناجا از جمله مهمترین مزایای راه اندازی این سامانه ها در راه های ارتباطی استان است.

وی در ادامه اظهار داشت: در محورهای مواصلاتی استان سمنان ۶۳ سامانه ثبت تخلف رانندگی وجود دارد که  نظارت و پایش تردد های جاده ای را انجام میدهد.

رئیس اداره مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سمنان همچنین افزود: بمنظور کنترل و نظارت بهینه بر تردد استان امکان سنجی نصب سامانه های هوشمند  در محورهای  میامی-ری آباد ،   شاهرود-گرگان(جاده توسکستان)  و  دامغان معلمان در دست اقدام است تا انشاءا... با تجهیز این محورها به سامانه های هوشمند بتوانیم سطح ایمنی را در این محورها به حد قابل قبولی افزایش دهیم .

وی در آخر با بیان اینکه شهروندان با سامانه های برخط سفرهای خود را مدیریت کنند بیان کرد: سامانه تلفنی و پیامکی ۱۴۱ به عنوان ابزارهای ارتباطی شهروندان جهت اطلاعی یابی از آخرین وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی، شرایط آب و هوایی، انسداد و رخدادهای جاده‌ای مثبت و رسیدگی به شکایات مردمی در زمینه راهداری و حمل و نقل جاده ای فعال می باشند.

گفتنی است به دلیل موقعیت استان سمنان سالانه دست‌کم ۱۵ میلیون مسافر و گردشگر از محورهای ارتباطی آن تردد می‌کنند.

انتهای پیام/