شناسهٔ خبر: 103683 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گچسر خبر داد:

نصب ۱۰۰۰ نیوجرسی‌ در محور کرج- کندوان

محمد علیپور رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گچسر گفت: از ابتدای سال تاکنون هزار نیوجرسی با هدف افزایش ایمنی راه در محور کرج- کندوان نصب شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از البرز، محمد علیپور اظهار کرد: راه‌های ساخته شده در گذر زمان با توجه به شرایط جوی، حجم آمد و شد، بارهای وارده و مشخصات فنی و اجرایی اولیه نیاز به نگهداری و رفع خرابی دارد.

وی افزود: اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گچسر برای مرمت و بازسازی ابنیه‌های فنی محور کرج- کندوان اقدامات گسترده‌ای را در دستور کار قرار داده که از جمله آنها می‌توان به اجرای عملیات خط‌کشی، رنگ‌آمیزی دهانه تونل‌ها، نصب تابلو وعلائم ایمنی و نصب هزار نیوجرسی در نقاط پرتگاهی اشاره کرد.

این مسئول همچنین احداث یک کیلومتر دیوار جان‌پناه سنگی، ۱۵۰۰ متر دیوارچینی در نقاط ریزشی، شانه‌سازی و رفع افتادگی راه، اجرای نمای پلاستر برای بازتاب بیشتر نور در تونل‌ کسیل، نصب گل میخ در محدوده قوس‌ها و لکه‌گیری با آسفالت سرد در نقاط آسیب‌دیده را از دیگر اقدامات انجام شده در این محورعنوان کرد.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گچسر در ادامه به اقدامات انجام شده برای رفع تصرف حریم راه‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به تاکیدات مکرر و پیگیری‌های مستمر به منظور اجرای دقیق تبصره یک ماده ۱۷ قانون ایمنی راه‌ها مبنی بر حفظ حریم راه‌ها اقدامات لازم صورت پذیرفته است.

وی با بیان اینکه این اداره بر حسب وظیفه قانونی خود از هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در حریم قانونی راه‌ها و ۱۰۰ متر شعاع حفاظتی آن جلوگیری کرده و با متخلفان برابر تبصره یک ماده ۶ قانونی ایمنی راه‌ها برخورد قانونی می‌کند، افزود: در سال جاری ۹ مورد رفع تصرف حریم در این محور با اخذ حکم قضایی و همکاری نیروی انتظامی استان انجام شده است. رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گچسر توضیح داد: با توجه با شروع فصل سرما نیروهای راهداری در این محور آماده‌باش هستند و عملیات برف‌روبی، نمک‌پاشی و یخ‌زدایی در صورت نیاز انجام می‌شود.