شناسهٔ خبر: 103709 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش برف و باران و کاهش محسوس دما سه‌شنبه در دامنه‌های جنوبی البرز/تداوم بارش‌های امروز در جنوب، جنوب شرق، شمال شرق و شرق کشور

جاده برفي کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور از تداوم بارش‌های امروز در جنوب، جنوب شرق، شمال شرق و شرق کشورخبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۵ دی و روزهای آتی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه امروز بارش‌ها در جنوب، جنوب شرق، شمال شرق و شرق کشور ادامه خواهد داشت، گفت: بارش‌ها امروز در نیمه جنوبی فارس، بوشهر، جنوب بوشهر، کرمان، هرمزگان، جزایر شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز، خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی شدت خواهد یافت.

رفیعی با اعلام اینکه امروز با ورود موجی در شمال غرب، غرب و شمال خوزستان، سواحل شمالی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز در تهران، قزوین و البرز بارش خواهیم داشت، تصریح کرد: بارش‌ها در جنوب آذربایجان غربی، نیمه غربی کردستان، کرمانشاه، اردبیل و گیلان هم تشدید خواهد شد.

وی پیش‌بینی کرد: دوشنبه در نوار غربی کشور در اردبیل، استان‌های ساحلی خزر، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بخش‌هایی از جنوب، جنوب شرق، نوار شرقی کشور و استان‌های قزوین، البرز و تهران شاهد بارندگی هستیم.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور شدت بارش‌های فردا را در شرق هرمزگان، جنوب کرمان، گیلان، غرب مازندران، نیمه جنوبی اردبیل، استان‌های زنجان، کرمانشاه، کردستان، لرستان، ایلام و ارتفاعات شمالی خوزستان دانست و افزود: ضمن اینکه فردا در شمال غرب و غرب کشور با توجه به کاهش محسوس دما بارش‌ها به شکل برف خواهد بود و روز سه‌شنبه هم ادامه بارش‌ها همچنان در جنوب شرق، شرق و شمال شرق و برخی از مناطق غرب و جنوب غرب و مناطق جنوبی کشور ادامه خواهد داشت.

رفیعی با اعلام اینکه در اوایل وقت روز سه‌شنبه در دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران بارش برف و باران و کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود، گفت: در سه روز آینده نیز در شرق و جنوب شرق کشور پدیده غالب وزش باد شدید خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه آب‌های دریای خزر و شرق خلیج فارس در روزهای یکشنبه و دوشنبه مواج خواهند بود، اعلام کرد: کل خلیج فارس روز چهارشنبه و سه‌شنبه مواج خواهد بود همچنین تنگه هرمز و دریای عمان نیز از امروز تا چهارشنبه مواج و متلاطم می‌شود.

وی با بیان اینکه از روزهای یکشنبه و دوشنبه دمای هوای مناطق شمال، غرب و سواحل خزر هفت تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد، گفت: روز یکشنبه تا سه‌شنبه نیز مناطق دامنه‌های جنوبی البرز، غرب و جنوب غرب کشور بین پنج تا هفت درجه کاهش دما خواهند داشت.

رفیعی آسمان امروز تهران را نیمه ابری تا ابری همراه با گاهی وزش باد پیش‌بینی کرد و افزود: در ساعات بعد از ظهر به تدریج آسمان تهران ابری و بارانی خواهد شد و حداکثر دمای آن ۹ درجه بالای صفر و حداقل دما در روز دوشنبه به دو درجه بالای صفر می‌رسد.

وی سردترین مرکز استان را امروز شهرهای تبریز و ارومیه با دمای حداقل چهار درجه زیر صفر، اردبیل سه درجه زیر صفر و زنجان دو درجه زیر صفر اعلام و تصریح کرد: همچنین سردترین نقطه در کشور چالدوران در آذربایجان غربی با ۱۳ درجه زیر صفر است.