به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی از استان قم، حمید سالاری، معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جادهای استان قم، اظهار داشت: به منظور تسریع درارائه خدمات و تحقق اهداف دولت الکترونیک، امور کارت هوشمند رانندگان و ناوگان عمومی حمل ونقل جادهای درقم به دفاتر پیشخوان دولت واگذارشد.
سالاری درادامه این خبر افزود: پیرو دستورالعملهای ابلاغی واعلام قابلیت واگذاری ده نوع خدمات این اداره کل به دفاتر پیشخوان دولت، امور مربوط به صدور، تعویض، تمدید و المثنی کارت هوشمند رانندگان و ناوگان عمومی حمل ونقل جادهای استان قم به این دفاتر سپرده شد..
وی خاطر نشان ساخت: این امربا هدف تسريع و بهبود فرآيند انجام فعاليتهای حمل و نقل جادهای و دسترسی آسانتر متقاضيان به اين خدمات از طريق دفاتر منتخب پيشخوان دولت صورت گرفته است.
حمید سالاری درادامه به روند انتخاب دفاتر پیشخوان، جهت واگذاری امور کارت هوشمند رانندگان و ناوگان عمومی جادهای دراستان قم اشاره و یادآور شد: با توجه به ضرورت اجرای کارآمدطرح واگذاری این امور، نسبت به شناسایی و بررسی موقعیت مکانی و قابلیتهای اجرایی، دودفتر پیشخوان واقع در شهرستانهای قم و کهک اقدام شد.
معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جادهای استان قم افزود: پس از بررسیهای اولیه و تعیین دودفتر پیشخوان درشهرستانهای قم و کهک، نسبت به آموزش متصدیان دفاترو انعقاد توافقنامه اقدام به عمل آمد.
حمید سالاری درخصوص میزان وجه دریافتی جهت انجام امور کارت هوشمند رانندگان و ناوگان عمومی حمل ونقل جادهای عنوان کرد: با توجه به توافقنامه منعقده با دفاتر پیشخوان، مقرر گردید درقبال تمدید کارت هوشمند رانندگان و ناوگان ۲۰۰هزار ریال و جهت صدور کارت، مبلغ ۵۰۰ هزار ریال ازمراجعین دریافت شود.
وی درادامه به اقدامات صورت گرفته درراستای آشنایی کاربران، جهت بهره مندی از خدمات این دفاتر اظهار داشت: به منظور جلوگیری از هرنوع شائبه تبلیغی، صرفا جهت اطلاع رسانی و معرفی دفاتر، درقالب ارسال پیام به کاربران محترم درسطح استان قم اقدام به عمل آمد.
سالاری درتوضیحی تکمیلی یادآور شد: با توجه به اینکه تاکنون امور مربوط به کارت هوشمند رانندگان و ناوگان عمومی حمل ونقل جادهای، توسط انجمنهای صنفی رانندگان انجام میشده، کاربران گرامی درصورت تمایل میتوانند جهت دریافت خدمات مرتبط با کارت هوشمند، به انجمنهای صنفی، دفاتر پیشخوان و یا بامراجعه فردی به درگاههای اینترنتی اقدام کنند.
وی درخاتمه تاکید کرد: افزایش رضایتمندی و اجرای بهینه طرح تکریم ارباب رجوع، جلوگیری از اتلاف وقت کاربران، کاهش سفرهای غیرضروری، ارتقا کیفیی خدمات، فراگیرشدن دولت الکترونیک و... را از جمله مزایای واگذاری امور مربوط به کارت هوشمند رانندگان و ناوگان عمومی جادهای به دفاتر پیشخوان دولت، باید برشمرد.
انتهای پیام/