شناسهٔ خبر: 103733 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ادامه روند عملیات ریزش برداری در جاده های روستایی اندیکا/ ۶ جاده روستایی همچنان بسته است

ریزش برداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از روند عملیات ریزش برداری در جاده های روستایی اندیکا خبر داد و گفت: ۵ روستا در اندیمشک و یک روستا در دزفول همچنان به دلیل سیلابی بودن مسیر بسته هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، غلامعباس بهرامی نیا اظهار کرد: در پی بارندگی های مداوم جمعه و شنبه، جاده ۹ روستا در دزفول، اندیمشک و گتوند به دلیل سیلابی شدن مسیر مسدود شد.

وی افزود: با فروکش آب و تلاش نیروهای راهداری مسیر یک روستا در گتوند و ۲ روستا در دزفول بازگشایی شده و ۶ مسیر دیگر به دلیل سیلابی بودن همچنان بسته هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از ادامه روند ریزش برداری در محورهای روستایی شهرستان اندیکا خبر داد و گفت: مسیر شاهزاده عبدالله با حدود ۲۵ روستا، مسیر موری با حدود ۶ روستا، مسیر دره گچی با ۴ روستا، مسیر شیمبار حدود ۱۰ روستا، مسیر سوسن به کُمفه با ۶ روستا و مسیر عالی‌پیر میرزا با ۵ روستا با ریزش کوه مواجه هستند.

بهرامی نیا از ریزش برداری ۷۳ نقطه در محور اصلی اندیکا-شهرکرد خبر داد و اظهار کرد: ریزش برداری از روستاهای نام برده به نوبت در حال انجام است و درصورتی که سامانه بارشی جدیدی وارد نشده و ریزش کوه در مسیرهای اصلی جاده اندیکا-شهرکرد نداشته با‌شیم، مسیر این ر وستاها تا فردا باز خواهند شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از انجام ١٢٠٠٠ مترمكعب عملیات ریزش برداری، ۱۱۰ کیلومتر برف روبی و ٥٠ تن نمک پاشی در مسیرهای کوهستانی از جمله محور اندیکا به شهرکرد خبر داد و گفت: با توجه به اعلام هواشناسی منبی بر استقرار سامانه بارشی در فصل زمستان، نیروهای راهداری برای عبور و مرور ایمن کابران جاده ای در ۸ راهدارخانه استان و جاده ها مستقر هستند.