شناسهٔ خبر: 103735 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری؛

برف‌روبی یک‌هزار و ۸۰۰ کیلومتر از محورهای چهارمحال و بختیاری/ باز بودن و برقراری تردد در همه جاده‌های استان

برف روبی .jpg مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری از برف‌روبی یک‌هزار و ۸۰۰ کیلومتر باند از محورهای استان به دنبال بارندگی اخیر خبر داد.

حسین مالکی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، با اشاره به بارش بارندگی سنگین در این استان از شب پنج‌شنبه تا صبح امروز، به تشریح وضعیت کنونی محورهای استان پرداخت.

وی از برف‌روبی یک‌هزار و ۸۰۰ کیلومتر باند از محورهای استان به دنبال بارندگی اخیر خبر داد و گفت: همچنین ۲۵ مقطع نیز ریزش‌برداری شدند که در عملیات راهداری زمستانی اخیر، ۹۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری و ۱۳۰ نیروی راهدار و ۴۲ راهدارخانه درگیر بودند.

مالکی با بیان اینکه در عملیات راهداری اخیر، ۱۶۰ تن شن و نمک استفاده شد، افزود: از آنجایی که بیشتر بارندگی‌ها به صورت برف و هوا نیز گرم بود، نیاز زیادی به مصرف شن و نمک نبود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به وقوع کولاک در برخی از جاده‌های استان همچون گردنه چری، تصریح کرد: بسیاری از خودروها در راه ماندند و هیچ امکاناتی همچون زنجیرچرخ نداشتند؛ بدین‌ترتیب به ۶۰ خودرو امدادرسانی کردیم و ۱۲۰ مسافر را در راهدارخانه‌ها اسکان دادیم.

وی با اظهار اینکه از آنجایی که بارندگی منجر به وقوع سیل نشده موجب تخریب ابنیه و جاده‌ها نشده است، گفت: آسیب‌ها فقط در حد ریزش بوده است.

مالکی با بیان اینکه بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، در روز دوشنبه نیز سامانه جدیدی وارد استان می‌شود، افزود: بنابراین برای روز دوشنبه گشت‌ها، نیروها و راهدارخانه‌ها در آمادگی کامل هستند و ماشین‌آلات نیز به روزرسانی می‌شوند.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری، همه جاده‌های استان باز هستند و مشکلی برای تردد در آنها وجود ندارد.

مالکی درباره راه‌های روستایی نیز با اشاره به تعداد زیادی روستاهای استان، تصریح کرد: در برف روبی اولویت با جاده‌های اصلی است؛ اکنون نیز در جاده‌های روستایی در حال بازگشایی راه‌ها هستیم، اما برخی از جاده‌ها به دلیل بهمن‌گیری و خطر آوار بهمن بر روی نیروهای راهدار، امکان بازگشایی ندارند.