شناسهٔ خبر: 103823 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل نقل جاده‌ای شهرستان خلخال خبر داد:

برف سنگین راه همه روستاهای خلخال را بست

معروف خسروی.jpg رئیس اداره راهداری و حمل نقل جاده‌ای شهرستان خلخال گفت: به علت بارش برف سنگین و کولاک شدید راه ارتباطی همه ۱۴۲روستای این شهرستان مسدود شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،معروف خسروی افزود: موج دوم بارش برف که از اوایل بامداد روز گذشته در مناطق مختلف خلخال آغاز شده هم اکنون نیز ادامه دارد و ارتفاع برف در برخی از راه‌های کوهستانی منطقه به بیش از ۲ متر رسیده است.

وی اظهار کرد: شدت کولاک برف عملیات بازگشایی و برف‌روبی راه های مسدود شده از برف روستایی این شهرستان را با مشکل مواجه کرده و تا آرام شدن هوا، بازگشایی راه هیچ کدام از روستاهایاین شهرستان امکان پذیر نخواهد بود.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خلخال ادامه داد:از آغاز بارش برف روز جمعه هفته گذشته تاکنون طی چند مرحله در مجموع بطول چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی برفروبی و بازگشایی شده که به علت ادامه بارندگی برف همراه با کولاک این مسیرهای بازگشایی شده مجددا مسدود شدند .

خسروی با اشاره به ادامه بارندگی هوا همراه با کولاک ومحدودیت دید در اکثر جاده‌های بین شهری گفت:در حال حاضر راه‌های اصلی و بین شهری خلخال باز است و تردد خودروها با استفاده از زنجیر چرخ در آنها جریان دارد .

عضو شورای اداری شهرستان خلخال با اشاره به ادامه بارندگی برف و تشدید کولاک  از مردم درخواست با توجه به هشدارهای هواشناسی و تداوم  بارش برف ، تجهیزات زمستانی را هنگام رانندگی به همراه داشته و از سفرهای غیر ضروری تا آرام شدن هوا و مساعد شدن شرایط جوی پرهیز کنند.