شناسهٔ خبر: 103824 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل:

بازگشایی راه ۲۲۰ روستا در استان اردبیل

کلیم اله وثوقی.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از بازگشایی راه ۲۲۰ روستا در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،کلیم اله وثوقی در خصوص آخرین وضعیت راه های مواصلاتی استان اردبیل بیان کرد: به رغم بارش سنگین برف در چند روز گذشته که هم اکنون نیز تداوم دارد خوشبختانه با تلاش راهداران تمامی محورهای مواصلاتی، راه های اصلی و فرعی استان باز است و تردد در جریان است.

وی افزود: روز گذشته بیش از ۸۰۰  راه روستایی که به علت بارش سنگین برف و کولاک شدید مسدود شده بود بازگشایی شد اما شب گذشته به دلیل تداوم کولاک و بارش ها بیشتر راه های روستایی مسدود شد. بر اساس آخرین گزارشات تا ظهر امروز راه ۲۲۰ روستا بازگشایی شده اما راه ۳۲۵ روستای دیگر فعلا مسدود است که در تلاشیم به ترتیب اولویت تا امشب این آمار را به حداقل برسانیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با اشاره به اینکه حجم بارش برف در استان نسبت به ۱۰ سال گذشته  بی سابقه بوده بیان کرد: برای ۵ ماهه پر بارش سال در خصوص نگهداری و بازگشایی راه های استان اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی پیش بینی شده و تعدادی ماشین آلات و تجهیزات زمستانی نیز از بخش خصوصی کرایه کرده ایم.

وثوقی به بالا بودن عمر ماشین آلات راهداری اشاره کرد و افزود: این موضوع یک مشکل کشوری است و مختص استان اردبیل نیست؛ میانگین عمر ماشین آلات و تجهیزات زمستانی استان بالای ۲۴ سال است که در مواردی برخی از ماشین آلات ما بیش از ۴۰ سال است که بکارگیری می شوند. به رغم نوسازی و تعمیر این ماشین آلات همچنان با کمبود مواجه هستیم که این امر فشار کاری بالایی را نیز به راهداران وارد کرده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل بیان کرد: استان اردبیل دارای ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه می باشد که بسیاری از این راه ها کوهستانی و دارای گردنه های برفگیر است اما بر اساس پیش بینی های به عمل آمده تمام امکانات خود را به کار گرفته ایم و خوشبختانه تاکنون حالت غیرمعمول و مشکل جدی در راه های استان مشاهده نشده و تردد در جریان است.  البته محور خلخال اسالم بخاطر عدم دید و کولاک شدید بسته شده بود که با انجام اقدامات لازم تردد در این محور نیز به حالت معمول خود بازگشت.

وی از فعالیت ۴۳۰ نفر از پرسنل راهدرای در جاده های استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۳۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در قالب ۸۰ اکیپ عملیاتی در ۲۲ محل مستقر هستند و به مردم استان خدمات رسانی می کنند. بر اساس آخرین گزارشات و آمارها میزان توقف ماشین آلات راهداری به علت خرابی به زیر ۱۰ درصد رسیده که در مقایسه با آمار کشوری، رقمی مناسب و مطلوب است.

وثوقی تصریح کرد: توصیه می شود هم استانی ها از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند و در صورتی که اقدام به سفر کنند حتما مجهز به تجهیزات زمستانی خصوصا زنجیرچرخ باشند. همچنین بهتر است رانندگان قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند تا از آخرین وضعیت راه ها مطلع شوند.

انتهای پیام/