شناسهٔ خبر: 103826 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اعلام کرد:

کولاک علت اصلی انسداد راه‌های مواصلاتی استان اردبیل است

کلیم اله وثوقی.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در برخی مناطق استان بالای ۸۰ سانتی‌متر برف گزارش شده که در کنار خوشحالی از این نعمت الهی از طرفی قضیه برای تردد مردم و فعالیت‌های راهداران با اختلالاتی مواجه شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، کلیم اله وثوقی در بازدید از عملیات برف روبی بزرگراه اردبیل نیر افزود: از نظر شدت کاهش دما و کوهستانی بودن منطقه راهداری استان با توجه به گردنه‌های متعدد در استان وظایف خاصی بر عهده دارد که به همین منظور ۲۳۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری در زمستان پیش‌بینی شده که ۴۳۰ نفر نیروهای راهداری در ۲۲ راهدارخانه مرکزی و بین راهی مستقر و در حال ارائه خدمات به مردم هستند.

عضو شورای اداری استان اردبیل بیان کرد: در برخی مناطق استان بالای ۸۰ سانتی‌متر برف گزارش شده که در کنار خوشحالی از این نعمت الهی از طرفی قضیه برای تردد مردم و فعالیت‌های راهداران با اختلالاتی مواجه شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد: در حالی که بارش برف از روز پنجشنبه آغاز شد و به ترتیب در تمامی شهرستان‌های استان شاهد بارش بودیم و حتی در شهرستان‌های شمالی استان نیز بارش باران ادامه داشت که از آن روز فعالیت راهداران تعطیل نشده است.

وثوقی اظهار کرد: با توجه به این که بخش اعظمی از جاده‌های استانی در مناطق کوهستانی قرار گرفته ما هم با آماده باش ۱۰۰ درصدی وارد موضوع شده و در نتیجه توانستیم اقداماتی را انجام دهیم که در استان اتفاق غیرمعمولی رخ ندهد.

وی تصریح کرد: با توجه به این که میانگین عمر تجهیزات راهداری استان ۲۳ سال است اما مجبور هستیم برای حل مشکلات موجود از این دستگاه‌ها استفاده کنیم که طبق پیش‌بینی به عمل آمده در فصل‌های گرم سال نسبت به بازسازی این دستگاه‌ها اقدام شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد: خوشبختانه تمامی راه‌های اصلی و فرعی استان باز است به جز خلخال - اسالم که به دلیل کاهش دید افقی و خطرخیز بودن منطقه مسدود شده بود که در اسرع وقت بازگشایی می‌شود.

وثوقی افزود: اعتبارات پیش‌بینی شده تامین ۵۰ میلیارد تومان برای تجهیز ناوگان حمل و نقل و هزینه‌های جاری و مصرفی هزینه نگهداری زمستانی است که در شرایط سخت و طاقت‌فرسای استان با توجه به کمبود نیروهای راهداری از لحاظ کمی و کیفی با مشکلات اساسی مواجه می‌شویم که این موضوع نیز وجود دارد.

وی تصریح کرد: بازسازی ماشین‌آلات فرسوده و نیز حل مشکلات موجود در این زمینه با برنامه‌ریزی‌های لازم در حال انجام است تا بتوانیم تعداد تجهیزات مورد نیاز را نیز افزایش دهیم و در این راستا استان‌های همجوار نیز کمک‌رسانی کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد: آمادگی کامل برای کنترل شرایط داریم اما به هر حال نیازمند حمایت و کمک‌های مالی برای مجهزسازی تجهیزات راهداری هستیم و انتظار داریم در این زمینه با مشارکت‌های همگانی برای ارائه خدمات اقدام شود.

وثوقی بیان کرد: مشکل ما حجم بارشی نیست اما کولاک سبب مستهلک شدن نیروها و تجهیزات راهداری در این مسیرها می‌شود چرا که حتی ساعت‌ها برای بازگشایی مسیرها اقدام می‌شود و کولاک دوباره راه را می‌بندد.

وی در پایان ضمن اشاره به آخرین وضعیت روستایی استان نیز گفت: شب گذشته ۵۰۰ روستا نیاز به پاکسازی داشتند که ۲۲۰ مسیر راه روستایی استان بازگشایی شده و ۳۲۵ راه روستایی نیز مسدود باقی مانده است که در حال بازگشایی این مسیرها نیز هستیم.

انتهای پیام/