شناسهٔ خبر: 10383 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز ساماندهی تقاطع ضیاآباد در محور قزوین -زنجان/ تقاطع فارسجین در آخرین مرحله مطالعات

حامد مانی فر مدیر کل اداره راه و شهرسازی قزوین از ساماندهی تقاطع ضیاآباد با جاده اصلی قزوین- زنجان با برآورد اعتبار اولیه حدود شانزده میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، حامد مانی فر در این خصوص بیان کرد: اجرای تقاطع هم سطح شهر ضیاآباد شامل دور برگردان در یک میدان بیضی شکل است که در صورت تخصیص اعتبار، به زودی آغاز خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی با اشاره به چهار خطه کردن مسیر در این قسمت افزود: فاصله بین دور برگردان ها در وسط تقاطع حدود بیست متر است که با طراحی المانی بر اساس ظرفیت های شهر ضیاآباد، علاوه بر رفع مسایل ترافیکی، جلوه زیباتری برای ورودی شهر ایجاد خواهد کرد.

مانی فر در خصوص ضرورت ساماندهی این تقاطع اظهار کرد: شهر ضیاآباد در چهارراه جاده های قزوین-زنجان و قزوین-همدان قرار گرفته و حجم ترافیک قابل توجهی را از خود عبور می دهد، ازین رو امیدواریم با حمایت ویژه مسئولین منطقه و استان اجرای ساخت این تقاطع آغاز شده و در زمان تعیین شده به پایان برسد.

جعفر قزوینیان، مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی اظهار کرد: پس از پیگیری های انجام شده در این اداره کل و توجه فرماندار تاکستان و بخشدار ضیاآباد، طراحی تقاطع فارسجین نیز مشابه آنچه در ضیاآباد به اجرا در خواهد آمد آغاز شده و اکنون در مرحله پایانی مطالعات قرار دارد.

قزوینیان در ادامه بیان کرد: تقاطع فارسجین با جاده اصلی قزوین-زنجان از محل های پر ترافیک و حادثه خیز بوده که با اجرای این تقاطع هم سطح می توان این مشکل را حل کرد.

مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی در خصوص  بهینه ترین طرح برای تقاطع ضیاآباد و فارسجین گفت: در خصوص تخصیص اعتبار کافی و با توجه به فاصله ای حدود پنج کیلومتر بین ضیاآباد و فارسجین، با چهارخطه کردن این مسیر می توان حجم ترافیک منطقه رادر مسیری ایمن تر هدایت کرده و گره ترافیکی این بخش را برطرف کرد.

بخش ضیاآباد از توابع شهرستان تاکستان است که در همسایگی استان زنجان قرار گرفته و همواره حجم ترافیک قابل توجهی را از خود عبور می دهد./

نظر شما