شناسهٔ خبر: 103846 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی:

تمدید بیش از ۷۹۵۹ کارت هوشمند رانندگان استان طی نه ماهه اول ۱۴۰۰

مهدی گرجی- معاون حمل و نقل.jpg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: طی ۹ ماهه اول امسال بیش از ۷۹۵۹ کارت هوشمند رانندگان حمل و نقل کالا استان تمدید شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارات راه و شهرسازی از خراسان جنوبی، مهدی گرجی، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اظهارکرد: داشتن کارت هوشمند خودرو از ملزومات فعالیت به عنوان راننده حرفه ای است و همه رانندگانی که در حمل و نقل کالا و مسافر در جاده‌ها در حال فعالیت هستند باید دارای کارت هوشمند باشند چرا که لازمه صدور بارنامه و صورت وضعیت مستلزم داشتن این کارت است.

وی کارت هوشمند راننده را کارتی با ضریب امنیت مطلوب دانست و افزود: امکان شناسایی کامل رانندگان، تمایز رانندگان فعال از رانندگان غیرفعال، ممانعت از صدور کارت های جعلی، گردش کار تقلبی و در نهایت ثبت تخلفات رانندگان از دیگر مزایای کارت هوشمند است.

گرجی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون۷۹۵۹ کارت هوشمند راننده فعال حوزه حمل و نقل کالا تمدید شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تصریح کرد: ۱۵ کارت هوشمند ناوگان باری و ۳۴۸ کارت هوشمند رانندگان حمل و نقل کالا از ابتدای سال در استان صادر شده است.

وی در پایان یادآور شد: تعداد کل رانندگان کامیون حمل و نقل کالا فعال استان ۹۶۰۴، تعداد رانندگان فعال ناوگان وانت باری۸۱، تعداد ناوگان وانت باری فعال ۱۱۹۲ و تعداد کل ناوگان کامیون حمل و نقل کالا برون شهری استان ۴۷۷۹است.

انتهای پیام/