شناسهٔ خبر: 103895 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

ورود سامانه بارشی از غرب و شمال‌غرب به کشور/روند کاهش دما طی ۵ روز آینده در بیشتر مناطق کشور

فرودگاه برف کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام ورود سامانه بارشی از غرب و شمال غرب به کشور از روند کاهش دما طی ۵ روز آینده در بیشتر مناطق کشور خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۹ دی و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز بارش‌ها در شرق هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان به شکل رعد و برق و وزش باد شدید و در مناطق مرتفع به شکل برف خواهد بود. از اواخر وقت امروز سامانه بارشی از غرب و شمال‌غرب وارد کشور می‌شود که روز پنجشنبه سبب بارش باران در شمال‌غرب، غرب، بلندی‌های زاگرس مرکزی و بتدریج ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های ساحلی خزر می‌شود. بارش‌ها به شکل برف، باران و وزش باد شدید است و در مناطق کوهستانی به شکل کولاک برف خواهد بود.

رفیعی ادامه داد: جمعه شرایط جوی بارش‌ها در سواحل شرقی خزر و ارتفاعات شرقی البرز و مناطق شمال‌شرق کشور ادامه دارد که در بخش‌هایی از شرق کشور بارش پراکنده باران و برف تداوم دارد. روزهای شنبه و یکشنبه در بیشتر مناطق کشور، جو پایدار خواهد بود.

وی توضیح داد: امروز در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل روند افزایش نسبی دما رخ می دهد. از فردا مجدد با شمالی شدن جریانات در دریای خزر در این مناطق کاهش دما رخ می‌دهد. در سایر مناطق کشور طی ۵ روز آینده روند کاهشی دمای هوا و ماندگاری هوای سرد به ویژه در روزهای جمعه و شنبه پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روزهای پنجشنبه و جمعه در جنوب‌غرب و استان‌های جنوبی کشور، وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک رخ می‌دهد که سبب کاهش کیفیت هوا می‌شود.

رفیعی افزود: وزش باد شدید برای روز جمعه در نیمه شرقی کشور و استان‌های البرز، قزوین، تهران، مرکزی، قم، سمنان و اصفهان پیش‌بینی شده است.

به گفته وی، امروز آب‌های خلیج‌فارس و از پنجشنبه تا جمعه خلیج‌فارس، دریای‌عمان و تنگه‌هرمز مواج و متلاطم خواهند بود. دریای خزر طی روزهای پنجشنبه و جمعه مواج و طوفانی است.

رفیعی اعلام کرد: آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری است و در برخی از ساعت‌ها غبار محلی دارد. حداکثر دما ۷ درجه بالای صفر و حداقل دما فردا به ۳ درجه زیر صفر می‌رسد. همچنین سردترین مرکز استان سنندج با دمای حداقل ۲۵ درجه زیر صفر و گرم‌ترین مرکز استان بندرعباس با دمای ۲۳ درجه بالای صفر گزارش شد.